Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Aschberg: "Unga nasare i för trånga kostymer"

Publicerad: 7 Oktober 2016, 10:07
Uppdaterad: 7 Oktober 2016, 12:38

HALLÅ DÄR…Robert Aschberg som har ilsknat till över begreppet ”influencers” och skrivit en krönika om det i Aftonbladet, vad är det du är upprörd över?


– Jag tycker att det är ett så jävla töntigt namn så jag har inte sett på maken. Det är sådana här grabbar som håller på med portaler eller byråer eller vad det är, det är unga nasare i för trånga kostymer, säger Robert Aschberg och fortsätter:

– Jag fick ett mail från en läsare som sa att jag riktar mig mot unga kvinnor i krönikan men det gör jag inte alls. Jag riktar mig till unga vita män som utnyttjar den fåfänga som finns i bloggvärlden. De flesta tjänar inga pengar på att göra reklamen heller.  

Men det finns ju de som faktiskt lever på att vara influencers?

– Ja, och det har jag inget emot men det ska vara blanka vapen, det ska vara tydligt att det är reklam.

Förut var det vanligare att man även kallade det ”ambassadörer”, är det ett bättre namn tycker du?

– Nej det tycker jag inte, det är folk som gör reklam och de flesta som gör det, gör det gratis.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.