Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Åsa Bergendorf ny marknadschef på Twilfit

Publicerad: 18 Maj 2017, 10:53
Uppdaterad: 18 Maj 2017, 10:54

Åsa Bergendorf. Pressbild/Twilfit

"Jag är glad och stolt över att få vara med på den här resan, Twilfit är ett fantastiskt varumärke med enorm potential", säger Åsa Bergendorf.


Åsa Bergendorf har lång erfarenhet av marknadsföring och kommunikation från bolag i digital transformation. Nu ska hon driva på Twilfits digitala utveckling inom e-handel och omnichannel. Twilfit vill också föryngra varumärket, vilket nu blir Åsa Bergendorfs ansvar.

Underklädeskedjan Twilfit har 56 butiker och planer på öppna fler. Bolaget ser också stor potential i e-handelsaffären och har högt uppsatta mål för att bli ledande aktör inom underkläder online.

– Jag är mycket nöjd med att vi nu förstärkt verksamheten med en ny marknadschef. Nu har vi alla positioner på plats och kan fokusera fullt ut på vår förändringsresa, säger Kajsa Claesson, vd på Twilfit, i en kommentar.

Åsa Bergendorf kommer närmast från AMF fastigheter där hon varit marknadsansvarig för Mood Stockholm och Gallerian. Hon var tidigare marknadschef på Polarn O. Pyret.

Mathias Asplund

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.