Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Årets Disruptör till Karma

Segrare i en av Årets Marknadschefs fyra kategorier.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 25 Januari 2018, 14:56
Uppdaterad: 25 Januari 2018, 15:27

Ämnen i artikeln:

Årets Marknadschef

Bild 1/3  

I dag utses vinnarna i fyra kategorier vid Marknadsföreningen i Stockholms event Årets Marknadschef.

Tidigare i dag stod det klart att teknikföretaget Semcon tog hem segern i den nya kategorin Årets Varumärkesresa.

Nu står det klart Karma tar hem segern i kategorin Årets Disruptör.

Juryns motivering:

"Genom sitt disruptiva angreppssätt på ett gammalt samhällsproblem och med stöd av tech för att skapa förutsättningar för expansion, har bolaget i allra högsta grad fått gemene person att kunna påverka utvecklingen att göra smarta och hållbara köp av mat och måltider. Samtidigt som man möjliggjort för restaurang och dagligvaruhandel att enkelt kunna tjäna pengar på vad som tidigare varit svinn och mat för soptunnan till att nu kunna koppla ihop konsument och företag i en cirkulär modell. Modigt, lekfullt samtidigt som det är affärsmässigt med en tydlig holistisk vision."

Lyssna på Digitala Mediepoddens Damon Razazis segerintervju med Ludvig Berling, produktchef och medgrundare av Karma, nedan:

 

Dagens Media är mediepartner till Årets Marknadschef.

Ämnen i artikeln:

Årets Marknadschef

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.