Årets Annonsör är Ikea

2018-05-16 16:30  
Ikea tar emot pris på scenen. Foto: Anna Hållams

STOCKHOLM MEDIA WEEK. Möbeljätten utses till Årets Annonsör under Stockholm Media Award 2018.

Det är Ikea som tar hem titeln Årets Annonsör under Stockholm Media Award 2018. Pristutdelningen sker i samband med Stockholm Media Week som hålls på Grand Hôtel onsdag och torsdag.

Vinnare:

Ikea

Motivering:
Under förra året fick Årets Annonsör oss inte bara att dra på smilbanden, blinka bort en tår eller vilja testa ett sök för att se vad som hände. Man bidrog dessutom till ett bättre annonsklimat, där stor närvaro varken upplevdes som störande eller tröttande. Den kreativa idén gav en tydlig riktning för medielösningen, vilket öppnade upp en helt ny verktygslåda för mediearbetet. Något som lyfte kampanjerna ytterligare. Vi vill helt enkelt se mer reklam och vi vill se det. Där livet händer.

Bedömningskriterier:

De nominerade i kategorin Årets Annonsör har, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete, bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand. De har använt sig av smarta, modiga och gränsöverskridande medieval oavsett storleken på sin mediebudget och har med hjälp av sitt medieval utmärkt sig på den svenska medie- och annonsmarknaden.

De nominerade i Årets Annonsör 2018 var: Ica, Ikea, Klarna, Netflix, Oatly och Tui.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt