Annonsmöjligheter lanseras i Facebook Stories

2018-05-18 10:39  

Med USA, Mexiko och Brasilien som första marknader blir annonsmöjligheter tillgängligt i Facebook Stories – som idag har 150 miljoner dagliga användare.

Sedan Facebook Stories lanserades för över ett år sedan har Facebook inte uttalat sig om funktionen.

Nu bryter dock bolaget tystnaden och meddelar att Facebook Stories idag har 150 miljoner dagliga användare.

Dessutom kommer Facebook nu att börja rulla ut annonsmöjligheter i Stories med USA, Mexiko och Brasilien som första marknader. Det skriver Techcrunch.

Videoannonserna kommer ha ett tidsspann på fem till femton sekunder och ska vara möjliga för användaren att skippa. I nuläget finns ingen möjlighet att klicka sig vidare genom annonserna, men Facebook planerar enligt Techcrunch att rulla ut en sådan funktion under de kommande månaderna.

Annonsörer ska enkelt kunna förlänga sina Instagram Stories-annonser till Facebooks flöde, eller låta Facebook automatiskt omforma annonser i nyhetsflödet till färgmatchade banners och text i botten av Facebook Stories.

Facebook planerar även att ge annonsörer fler mätvärden, för att locka fler att investera i tjänsten.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt