Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Annonsmöjligheter lanseras i Facebook Stories

Publicerad: 18 Maj 2018, 08:39
Uppdaterad: 18 Maj 2018, 08:56

Med USA, Mexiko och Brasilien som första marknader blir annonsmöjligheter tillgängligt i Facebook Stories – som idag har 150 miljoner dagliga användare.


Ämnen i artikeln:

FacebookInstagram

Sedan Facebook Stories lanserades för över ett år sedan har Facebook inte uttalat sig om funktionen.

Nu bryter dock bolaget tystnaden och meddelar att Facebook Stories idag har 150 miljoner dagliga användare.

Dessutom kommer Facebook nu att börja rulla ut annonsmöjligheter i Stories med USA, Mexiko och Brasilien som första marknader. Det skriver Techcrunch.

Videoannonserna kommer ha ett tidsspann på fem till femton sekunder och ska vara möjliga för användaren att skippa. I nuläget finns ingen möjlighet att klicka sig vidare genom annonserna, men Facebook planerar enligt Techcrunch att rulla ut en sådan funktion under de kommande månaderna.

Annonsörer ska enkelt kunna förlänga sina Instagram Stories-annonser till Facebooks flöde, eller låta Facebook automatiskt omforma annonser i nyhetsflödet till färgmatchade banners och text i botten av Facebook Stories.

Facebook planerar även att ge annonsörer fler mätvärden, för att locka fler att investera i tjänsten.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

FacebookInstagram

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.