Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Annie Lööf spöade Björklund

Publicerad: 5 juli 2016, 09:46
Uppdaterad: 5 juli 2016, 09:54

ALMEDALEN 2016. Så syntes Centerpartiet i sociala medier.


Dagens Media låter varje dag omvärldsbevakningsföretaget Meltwater ta tempen på Almedalen i sociala medier.

Igår var det Centerpartiets dag med Annie Lööf i täten, som syntes mer än allianskollegan Jan Björklund med hela 4686 inlägg.

Såhär har Centerpartiet ökat sin exponering:

2013: 3490 inlägg

2014: ingen data tillgänglig

2015: 3701 inlägg

2016: 4686 inlägg

Mest aktiva Twitterkontona var Centerpartiets egna Twitterkonto, @Centerpartiet, som gjorde 92 inlägg, följt av Centerpartisten @MissDianaVan med 52 tweets om partiet.

– Man märker att Annie Lööf är aktiv i sociala medier, hennes tweets ökar engagemanget i sociala medier ytterligare. Engagemanget kommer framförallt från det egna partiet där man ser centerpartister com @MissDianaVan, @andersaakesson och @Ola_Johansson som dem som twittrar och re-tweetar, säger Sophie Hedestad som är marknadschef på Meltwater i Sverige.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev