Få hela storyn
Starta din prenumeration
Marknadsföring
Publicerad: 5 juli 2016, 09:46
Uppdaterad: 5 juli 2016, 09:54
ALMEDALEN 2016. Så syntes Centerpartiet i sociala medier.
Dagens Media låter varje dag omvärldsbevakningsföretaget Meltwater ta tempen på Almedalen i sociala medier.
Igår var det Centerpartiets dag med Annie Lööf i täten, som syntes mer än allianskollegan Jan Björklund med hela 4686 inlägg.
Såhär har Centerpartiet ökat sin exponering:
2013: 3490 inlägg
2014: ingen data tillgänglig
2015: 3701 inlägg
2016: 4686 inlägg
Mest aktiva Twitterkontona var Centerpartiets egna Twitterkonto, @Centerpartiet, som gjorde 92 inlägg, följt av Centerpartisten @MissDianaVan med 52 tweets om partiet.
– Man märker att Annie Lööf är aktiv i sociala medier, hennes tweets ökar engagemanget i sociala medier ytterligare. Engagemanget kommer framförallt från det egna partiet där man ser centerpartister com @MissDianaVan, @andersaakesson och @Ola_Johansson som dem som twittrar och re-tweetar, säger Sophie Hedestad som är marknadschef på Meltwater i Sverige.
Niclas Rislund