Aller media satsar på influencers

Hannah Sjöström, tidigare publisher på Metro Mode, ska utveckla Aller medias erbjudande inom influencer marketing.

I februari tidigare i år lämnade Hannah Sjöström Metro Mode efter ett och ett halvt år som publisher, en roll som gett henne stor vana av att arbeta med influencers. Hos Metro Mode satte hon en ny digital innehållsstrategi, anställde flera bloggare samt skapade en ny redaktionell organisation.

– Jag är ganska trött så nu ska unna mig lite ledighet. Men eftersom det är en stor efterfrågan på digitala konsulter så har jag en känsla av att jag inte kommer vara ledig alltför länge, sade Hannah Sjöström till Dagens Media vid tillfället.

När Aller media nu vill ta ett tydligare grepp om arbetet med influencers, anlitar man Hannah Sjöström för att utveckla erbjudandet.

Aller media har sedan tidigare flera tongivande profiler i sitt stall, såsom Elsa Billgren, Daniel Lindström och Leila Söderholm.

– Aller media har några av de bästa varumärkena i sin portfölj, som det finns mycket potential i. Jag ser fram emot att sätta strategierna och bygga upp en organisation för arbetet framåt när det gäller influencer marketing, säger Hannah Sjöström i ett pressmeddelande.

Hennes uppdrag blir att, förutom att arbeta med de över 70 profiler och experter inom olika områden som redan är knutna till Aller media, även knyta till sig fler influencers och utveckla nya samarbetsformer.

”Influencer marketing är en naturlig utveckling av Aller medias nya Native Studio. För att ligga i framkant och erbjuda marknaden nya kreativa koncept och effektiva samarbetsformer utvecklas ständigt nya samarbeten. Flera spännande projekt och samarbeten kommer presenteras under hösten”, skriver man i pressmeddelandet.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2016-09-30 08.38Uppdaterad 2016-09-30 08.40

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: