Aller media förstärker inom influencer marketing

Aller media hittar en ny influencer-chef i Ida Antebro.

Aller Media fortsätter satsa på influencer marketing, och anställer Ida Antebro till rollen som ny Head of Influencer Marketing. Hon kommer närmast från en tjänst som säljspecialist inom influencers på Aller media, och kommer i sin nya position driva Allers satsning på området.

– I takt med att vi växlar upp influenceraffären tillsätter vi Ida som Head of Influencer med ambitionen att skapa marknadens mest engagerande annonsformat tillsammans med våra annonsörer och influencers. Vi vill fortsatt driva utvecklingen och stärka vår affär framåt, ett uppdrag som Ida är helt rätt person för, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör på Aller media, i ett pressmeddelande.

Aller medias nätverket av influencers består idag av 70 profiler. Senaste tillskottet är Sandra Beijer, en av Sveriges största och mest populära bloggare.

Influencerteamet förstärks även med Emma Wiggur som Influencer Sales Specialist, tidigare Influencer Marketer på NA-KD.com. Parallellt pågår det ytterligare en rekrytering till teamet.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2018-02-07 07.23Uppdaterad 2018-02-07 07.58

Ämnen i artikeln: