Alexandra Callius blir ordförande för Annonsvänligt Sverige

2017-12-06 14:05  
"Det viktigast för Annonsvänligt Sverige i närmaste framtiden är att sätta en tydlig agenda inför 2018 samt att få upp frågan kring adblocking igen", säger Alexandra Callius.

Maxus digitalchef Alexandra Callius har tagit över rollen som ordförande för IAB Sverige task force Annonsvänligt Sverige.

IAB:s task force Annonsväldigt Sverige tar fram rekommendationer för branschen och har tillsammans med branschaktörer skapat kriterier för vad som är en lämplig annonsmiljö för konsumenter.

Nu tars ordförandeskapet över av Alexandra Callius, digitalchef på Maxus.

– Det viktigast för Annonsvänligt Sverige i närmaste framtiden är att sätta en tydlig agenda inför 2018 samt att få upp frågan kring adblocking igen. Möjligen är adblockalypsen inte här ännu, men nivåerna för adblocking bör oroa alla som arbetar med kommunikation och reklam, säger Alexandra Callius i ett pressmeddelande.

Hennes ambition som ordförande är att förtydliga och förenkla gruppens arbete.

– Detta är en så viktig fråga vi arbetar med att alla parter behöver förstå hur de kan bidra till en positiv utveckling av annonsmiljön för konsumenten - faktum är att ju fler som installerar adblockers i sina enheter betyder att våra möjligheter att kommunicera med konsumenterna minimeras – något jag är övertygad om att vi alla vill undvika.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt