Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Alex och Sigge lanserar klädkollektion med Stayhard

Publicerad: 23 Mars 2018, 12:01
Uppdaterad: 23 Mars 2018, 12:05

Bild 1/3  Kollektionen bygger på profilernas starkaste klädminnen från barndomen och rymmer totalt sex plagg (tre vardera) där var och ett av plaggen har Alex eller Sigges högst personliga anekdot kopplad till sig.

Barndomsminnen är i fokus när e-handlaren Stayhard går ihop med Alex Schulman och Sigge Eklund och lanserar klädkollektionen ”Alex & Sigge - Barndomsminnen”.


Ämnen i artikeln:

Alex SchulmanSigge Eklund

Barndomen är ofta i fokus hos Alex Schulman och Sigge Eklund, och temat löper som en röd tråd genom böcker, krönikor och kanske framförallt deras 300 avsnitt långa "Alex & Sigges podcast".

Nu tar duon även med sig temat till den limiterade klädkollektionen som de lanserar tillsammans med e-handlaren Stayhard, som kallas just "Alex & Sigge - Barndomsminnen".

Kollektionen bygger på profilernas starkaste klädminnen från barndomen och rymmer totalt sex plagg (tre vardera) där var och ett av plaggen har Alex Schulmans eller Sigge Eklunds högst personliga anekdot kopplad till sig.

– Med hjälp av Alex och Sigges gamla familjefotografier som "moodboardunderlag" har vi tillsammans utvecklat plaggen som andas skönt 80-90-tal, vilket modemässigt ligger helt rätt i tiden. Deras personliga story till varje plagg har skapat en minst sagt rolig och annorlunda dynamik i designprocessen, säger Malin Hultqvist Claesson, vd på Stayhard, i ett pressmeddelande.

I pressmeddelandet berättar duon att de sex plaggen var självskrivna.

– För mig handlar det om nostalgi och minnesbilder. Jag har väldigt starka bilder av min barndom. Allt från smaker till dofter och sådant, men också av specifika klädesplagg, tyger och olika texturer, säger Alex Schulman.

– Mitt val föll på tre plagg som under barndomen haft tydliga symbolvärden för mig och som jag minns väldigt starkt – plaggsymbolen för vuxenvärlden, plaggsymbolen för friskhet och käckhet och plaggsymbolen för intellektet, säger Sigge Eklund.

I samband med kollektionssläppet kommer även rörligt material att släppas i form av sex korta och Instagram-vänliga episoder med Alex & Sigge, där varje avsnitt på ett humoristiskt sätt kommer att visa storyn bakom plaggen. Lanseringen äger rum den 6 april.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Alex SchulmanSigge Eklund

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.