Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Aladdin öppnar julfirandebutik på Blocket

Aladdin lanserar en annorlunda kampanj för att marknadsföra den klassiska chokladasken. I en specialbyggd butik på Blocket kan vem som helst ladda upp en annons och bjuda in nya bekantskaper till sitt julfirande eller ansöka om att ansluta till andra sällskap.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se


Publicerad: 30 November 2016, 06:00
Uppdaterad: 30 November 2016, 07:56

Ämnen i artikeln:

Cohn WolfeVizeum

Varje år säljer Aladdin knappt tre miljoner askar. Det betyder att det i snitt står en Aladdinask per julbord. Nu tar Aladdin ”ge bort-konceptet” vidare i och med en Blocketbutik där vem som helst kan lägga upp sitt julfirande som annons eller fynda en ny jul hemma hos någon annan.

– Det finns lika många sätt att fira jul som det finns människor i Sverige. Men oavsett om man väljer att spendera julafton framför Kalle Anka eller på en thailändsk strand finns det en tradition som är självklar i de flesta julfiranden – Aladdinasken. Vad passar bättre än att låta Aladdin öppna dörren till nya julfiranden? kommenterar Sara Sjöholm, varumärkesansvarig för Aladdin.

Kampanjen kommer drivas med banners på Blocket.se och Aftonbladet, men även med tv-annonsering i TV4.

Arbetsgrupp:

Kommunikationsbyrå: Cohn & WolfeProduktionsbyrå: Dallas Motion AgencyMediebyrå: Vizeum

Ämnen i artikeln:

Cohn WolfeVizeum

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.