Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Åkesson & Curry blir ATG:s nya contentbyrå

ATG har valt Åkesson & Curry som sin första externa contentbyrå. Foto: Press

ATG har valt Åkesson & Curry som sin första externa contentbyrå.


Publicerad 2016-12-14 11:54
Uppdaterad 2016-12-14 11:54

Ämnen i artikeln:

ATG

Dela artikeln:

Kontraktet sträcker sig över ett år och Åkesson & Curry ska hjälpa ATG med digitalt redaktionellt innehåll riktat mot återförsäljare och ATG-ombud.

– Vi är otroligt glada att få in ATG som ny kund. Just det här projektet har landat i en spännande och flexibel digital contentlösning som vi är övertygade kommer generera både engagemang, nytta och säljeffekt. En annan rolig del av projektet är att vår contentredaktör utbildat sig till licensierat ATG ombud. Allt i syfte att på djupet förstå och interagera med målgruppen vi vill påverka och engagera i deras unika arbetsvardag, säger Robert Bryhn, vd på Åkesson & Curry, i en kommentar.

Erik Olsson, national key account manager på ATG om valet av byrå:

– Vi ville hitta nytänkande digitala lösningar för att ytterligare aktivera våra säljombud, valet föll på Åkesson & Curry och tillsammans har vi tagit fram en ny mobil content-marketinglösning i syfte attaktivt utveckla försäljningen hos våra nästan tvåtusen ombud.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.