Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

30 000 bidrag från 75 länder gör upp i The one show

Publicerad: 10 Maj 2017, 05:45
Uppdaterad: 10 Maj 2017, 17:12

För 44:e året arrangeras The one Show i New York. Foto: Janne Næss

THE ONE SHOW, NEW YORK. Närmare 30 000 bidrag har skickats in från 75 länder. I dag delas de första priserna i The one show ut i New York.


Ämnen i artikeln:

The One Show

Jurygrupperna som har bedömt bidragen består av totalt 244 personer, däribland Tove Langseth på DDB Stockholm, som sitter i juryn för kategorin Direkt.

– Vi tog med jurygrupperna till Bermuda, och låste in dem i två veckor, de har gjort ett fantastiskt jobb, säger Kevin Swanepoel, vd för arrangören The one club.  

Han har jobbat med tävlingen i 21 år, de senaste två åren som vd. 

– Vi har vuxit dramatiskt, i år gör vi vårt bästa år någonsin. Vi har högre standard på bidragen än någonsin, och vi omsätter också mer pengar än tidigare, säger han och fortsätter: 

– För oss är det viktigt att de pengarna går tillbaka till branschen, vi känner verkligen att vi gör det här för kreatörerna. 

Hur ser du på konkurrensen från andra tävlingar, som Cannes Lions och D&AD?

– Jag är ju såklart partisk, men, jag skulle säga att vi har ett större fokus på det kreativa, och mindre fokus på business och tech. Vi vill vara den mest framåtblickande tävlingen, med fokus på vart vi är på väg. 

Två kategorier är nya för i år: ”Cultural driver” och ”Influencer marketing”.

– Vi är den första stora tävlingen som uppmärksammar social influencers. Vi har sett fantastiska case, där stora varumärken nått fantastiska resultat i sociala medier, säger Kevin Swanepoel. 

”Cultural driver” är ett pris som ska belöna kommunikation som på något sätt förändrat eller drivit populärkulturen i en viss riktning. 

– Det är kommunikation som förflyttar gränser, som förändrar kulturen istället för att reflektera eller följa den. 

När priserna delas ut på Cipriani på Wallstreet är det för 44:e gången som The one show arrangeras i New York. 

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

The One Show

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.