Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

18 svenska chanser i PR

Publicerad: 20 Juni 2016, 07:37
Uppdaterad: 20 Juni 2016, 09:32

CANNES LIONS 2016. Forsman & Bodenfors har sju nomineringar.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

När nomineringarna i kategorin pr i Cannes Lions släpps finns 18 svenska bidrag på listan över kampanjer som kan belönas med lejon.

Störst vinstchans har Forsman & Bodenfors – som har sju nomineringar. Byrån har fyra nomineringar för "The organic effect" för Coop, och två nomineringar för kinesiska kampanjen "Marriage market takeover".

Dessutom finns Forsman & Bodenfors "Slow down gps" för IF med på listan över nominerade kampanjer.

Ingos kampanj "The Swedish number" för Svenska turistföreningen får tre nomineringar i pr-kategorin.

Kampanjen "Don't drink and dive" för Trygg-Hansa ger Prime tre nomineringar. Prime får också tre nomineringar för "House of clicks" för Hemnet.

Dessutom kan McCann Stockholm kamma hem ett lejon för "Let us bully you – in virtual reality" för UR. DDB Stockholm kan prisas för "Happy goggles" för McDonald's.

Totalt nomineras 239 bidrag i kategorin PR.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.