fredag9 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Guldäggsvinnande annonser nekas av Facebook: “Har inte stött på problem i något annat medium”

Marknadsföring

Ratas på grund av jättens regler √ Facebook: Nekar innehåll som är olagligt

Innehåll från Resumé

Nya Resumé – här når du de mest pålästa experterna inom reklam och kommunikation

Innehåll från Resumé


Här är annonspaket som ska nå svenskar med utländsk bakgrund

Medieval

Alvas Media presenterar nu ett annonspaket som är framtaget för att nå svenskar med utländsk bakgrund. ”Många annonsörer upplever svårigheter att nå ut”, säger Muntaga Sowe, medgrundare på Alvas Media.


TV4 testar nytt AR-format från Ocean Outdoor

Kampanjer

Digital utomhuskampanj ska väcka engagemang för säsongsstarten av TV4:s succéprogram ”Masked singer”.


Ny vändning i Triss-konflikten – KO får rätt

Rörligt

Högsta domstolen ger Konsumentombudsmannen rätt. Svenska Spel ska redovisa affärsuppgörelsen med TV4 gällande trisskrapet i ”Nyhetsmorgon”.


Annonsexperternas råd: Så ska du tänka om du måste kapa i marknadsföringsbudgeten

Marknadsföring

Hanna Riberdahl, Josefin Lundmark och Staffan Ekstam har alla en gedigen bakgrund inom marknadsföring och kött på benen när det kommer till att styra över en marknadsföringsbudget när ekonomin svajar. Marknadsföringsexperterna om: ✓Lärdomarna från förra lågkonjunkturen ✓Hur du bör agera vid besparingskrav ✓Vikten av underbyggda argument ✓De vinnande strategierna.


Channel Factory plockar från Scream

Marknadsföring

Den globala teknik- och dataplattformen Channel Factory hämtar sin nya Nordic Sales Director från mediebyrån Scream.


Podme relanseras med nytt kommunikationskoncept

Kampanjer

”Enter your podcast bubble”. Det är budskapet när poddplattformen Podme drar igång en omprofileringskampanj.


Clear Channel kör meditationskampanj i egna nätverket

Kampanjer

Clear Channel utnyttjar de egna ytorna till en kampanj – som ska få storstadsbor att sluta stressa.


50 Bonnier-titlar i kampanj för Ukraina

Kampanjer

Bonnier News använder sina dagstidningar för att samla in pengar till Ukrainan Media Fund.


De vinner Inhouse Awards 2022

Marknadsföring

Lindex, Beijer Bygg och Unionen. Det är några av vinnarna vid årets Inhouse Awards.


Quantcast byter Nordenchef

Marknadsföring

Quantcasts Nordenchef Anders Uhlin får en roll på huvudkontoret där han ska arbeta på global nivå. I samband med det tar Johan Lidèn, tidigare Group Sales Director på Quantcast, över ansvaret för de nordiska länderna.


Readly drar igång i Frankrike

Digitalt

Efter uppköpet av franska Toutabo – Readly släpper varumärkeskampanj på den franska marknaden.


Nytt branschinitiativ ska trygga reklamköpen och motverka skadligt innehåll

Marknadsföring

Annonsörer, intresseorganisationer, medieföretag och representanter från de största digitala plattformarna i Norden går ihop med syftet att motverka skadligt innehåll samt trygga annonsköpen på digitala plattformar.


Schibsted ska förekomma cookiedöden med nytt samarbete

Marknadsföring

Schibsted och adtechbolaget Adform ingår ett strategiskt partnerskap för att förekomma cookiedöden och låta varumärken skapa mer träffsäkra kampanjer: ”En ny möjlighet för annonsörer att nå sina målgrupper i en säker miljö”


AI hjälper Schibsted att öka transparensen kring annonskampanjerna

Marknadsföring

Sedan förra veckan kan Schibsteds annonsörer validera demografiska faktorer som kön, ålder och geografi.


Schibsteds analytiker: Attention är bara en trend – inte svaret vi alla söker

Marknadsföring

I kölvattnet av integritetsskyddsreglerna har nygamla mätmetoder som eyetracking fått nytt liv. Än mer populärt är måttet attention, kanske som svar på allas våra utmaningar att mäta och bevisa effekt. Men vi behöver fler mått, skriver Karolina Nilvang på Schibsted Marketing Services.


Här är juryn som dömer i Mixx Awards

Kampanjer

Namnkunniga personer tar plats i Mixx Awards jurygrupper – här är de som dömer årets bidrag.


”Årets Säljorganisation” är...

Marknadsföring

Eftermiddagen på Space Arena kröntes av prisutdelningen i kategorin ”Årets Säljorganisation” i Stockholm Media Award.


De kammar hem ”Årets Kampanj”

Marknadsföring

RFSU, Skandia och Friends hamnade alla på prispallen när vinnarna av ”Årets Kampanj” i dag avslöjades under årets upplaga av Stockholm Media Award.


”Årets Annonsör” går till Ica

Marknadsföring

Ica är ”Årets Annonsör” i Stockholm Media Award 2022.


Hanna Riberdahl är ”Årets Branschpersonlighet”

Marknadsföring

Sveriges Annonsörers vd Hanna Riberdahl kammar hem utmärkelsen ”Årets Branschpersonlighet”.


Certifiering ska reda ut förvirrande mätbegreppen

Marknadsföring

Förvirringen kring olika mätbegrepp har fått härja fritt i den digitala eran. Men i december lanserades cross media measurement som ska få bukt med problematiken, och nu lanserar Sveriges annonsörer en utbildning och certifiering för det nya verktyget.


De kan vinna på Roygalan

Kampanjer

Roygalan prisar kreativitet och nyskapande inom svensk reklamfilmsproduktion. Här är produktionerna som kan vinna.


Mediekompaniet gör om i toppen – vd:n lämnar

Marknadsföring

Anders Sjösten, vd för Mediekompaniet, lämnar när vd och försäljningsdirektör slås ihop till en roll. In kliver i stället Martin Irborg som tillförordnad.


Danska CDP-tjänsten Raptor lanseras i Sverige

Marknadsföring

Den danska konsumentdataplattformen Raptor Services startar upp i Sverige och har redan en handfull anställda på Stockholmskontoret: ”Vi har ambitiösa tillväxtmål”, säger Sverigechefen Daniel Angvik.


Tomas Viksten till The Trade Desk

Marknadsföring

När teknikföretaget The Trade Desk anställer en ny nordisk affärsutvecklingschef faller valet på Tomas Viksten, tidigare på bland annat Schibsted.