Projektledare med varumärkesansvar till O’Learys marknadsavdelning

O’Learys är den självklara mötesplatsen och erbjuder en unik kombination av känsla, smaker och upplevelser med inspiration från Boston. O’Learys fokuserar på en helhetsupplevelse med mat, aktiviteter och sport. Företaget och kedjan är i stark tillväxt och varumärkena O´Learys och Boston Grill ligger nu för utveckling i Norden såväl som internationellt, därför söker vi nu en Projektledare till marknadsavdelningen.


Vi erbjuder

Du kommer till en bred och spännande tjänst för ett starkt varumärke i ett kul och engagerat team och kommer att få vara med och bidra till O’Learys fortsatta utveckling och framgång.


Din roll

Marknadsavdelningens huvudsakliga ansvar är att initiera, leda och genomföra försäljningsstimulerande och varumärkesbyggande aktiviteter. I rollen som Projektledare är du delaktig i och leder projekt och produktion som ökar kundlojaliteten, driver trafik till restaurangerna och positionerar varumärket i enlighet med affärsplan och marknadsplan. Du är involverad i det operativa genomförandet av t ex samarbeten, konceptutveckling, kampanjer och events. Dina ansvarsområden definieras utifrån organisationens behov och kan anpassas både i omfattning och av karaktär beroende på behov och förutsättningar. Rollen ingår organisatoriskt i marknadsavdelningen och rapporterar till Marknadschefen. I tjänsten ingår en del resor.
 

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Delaktig i att ta fram marknads och aktivitetsplan i samarbete med Marknadschef och kollegor på marknadsavdelningen.
  • Leda, planera och koordinera säljdrivande och varumärkesbyggande kampanjer och aktiviteter, samt arbeta med partnerskap med intressanta företag och organisationer.
  • Ansvara för att utveckla, paketera och implementera befintliga och nya koncept.
  • Projektleda, koordinera och kvalitetssäkra produktion av marknadsmaterial vilket innebär löpande kontakt med leverantörer och samarbetspartners.
  • Vägleda och ge support i marknads- och varumärkesfrågor genom att ha löpande kontakt med franchisetagare, restaurangchefer och övriga interna intressenter.


Om dig

Förutom att du liksom vi har en passion för mat, dryck, kommunikation och människor ser vi gärna att du har jobbat medliknande uppgifter och digital marknadsföring i 2–3 år, gärna i en franchisekedja. Du är utbildad marknadsförare från t ex IHM eller Berghs samt van vid att kommunicera skriftligen och muntligen på engelska, samt erfaren kravställare mot byråer. För att lyckas i rollen är du en framåt och resultatorienterad person som har en konstruktiv och positiv approach och tar ansvar för att driva affären och de operativa projekt du ansvarar för.

För att du ska trivas hos oss och för att vi ska trivas med dig tror vi att du lever efter vår devis; Be you – du är kreativ, har mod, är trygg och vågar bjuda på dig själv. Du är en Teamplayer som bidrar och samarbetar för att vi tillsammans ska nå våra mål samt göra gästens möte minnesvärt. Och sist men inte minst så har du Öga för detaljer – att vara noggrann visar din passion för utveckling.


Intresserad?

Vi samarbetar med KIMM i denna rekrytering, för ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsult Jonatan Lindoff på jl@kimm.se. Varmt välkommen med din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt då vi går igenom ansökningarna löpande – sista ansökningsdag är den 27 februari. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. 

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.