Marknadsprojektledare Discovery, Kanal 5, Dplay

Har du erfarenhet av att driva marknadsprojekt och har hög kunskap inom digital kommunikation? Är du nyfiken och engagerad och vill jobba med Sveriges största tv-personligheter och de tyngsta sporträttigheterna, då kan den här rollen vara helt rätt för dig!


Erbjudande

Varje dag inspirerar vi tittare med vårt innehåll och får dem att beröras, glädjas, skratta, inspireras eller lära sig något nytt. Hos oss på Discovery Networks Sweden får du möjligheten att växa i en spännande och utmanande miljö där starkt lokalt innehåll mixas med internationella möjligheter

Hos oss blir du en del av marknadsteamet & rapporterar till Marketing Director. Tjänsten är en tillsvidaretjänst placerad på huvudkontoret på Rådmansgatan, mitt i Stockholm.


Om rollen

Som projektledare på marknadsavdelningen är ditt uppdrag att genom aktiviteter i våra digitala kanaler och medieköp marknadsföra vår programportfölj till konsument för att driva till titt på våra digitala plattformar Dplay, Eurosportplayer och våra linjära kanaler (TVTV). Du kommer arbeta med några av våra mest populära produktioner såsom Wahlgrens värld, Sofias Änglar & Breaking News till några av världens största sporträttigheter såsom OS, Europa League och Allsvenskan

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ansvara för att planera och projektleda och leverera digitala marknadsaktiviteter och kampanjer – från idé till lansering.
  • Kravställa mot mediebyrå, målsätta, kvalitetssäkra och följa upp Arbeta både med varumärkesbyggande och konverteringsdrivande kampanjer
  • Analysera utfall och ständigt arbeta för att optimera och driva till konvertering
  • Daglig kontakt med våra talanger och interna stakeholders gällande content i ex. sociala medier


Vi söker dig som har

  • Relevant eftergymnasial utbildning inom ex. marknad/kommunikation
  • Erfaren projektledare som är van att driva projekt inom marknadsföring
  • Är strukturerad och kan växla mellan strategiskt och operativt arbete
  • God kunskap och kännedom om olika typer av digitala kommunikationskanaler och marknadsföringsverktyg ex. Facebook Ads manager.
  • Erfarenhet av att driva konverteringskampanjer inom ex Adwords, affiliate, Youtube.
  • Erfarenhet av att kravställa byråtjänster ex. mediabyrå och kreativbyrå
  • Förståelse av Adobe Analytics
  • Van att arbeta med många olika stakeholders i en framåtlutad miljö
  • Har mycket god vana att utrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift
  • Meriterande med mediebyråerfarenhet eller från digitalt konsumentbolag


Om dig

För att du ska trivas och lyckas i rollen tror vi att du har förmåga att ta egna initiativ, driva flera parallella projekt framåt och leverera på mål. Du trivs med att få stort eget ansvar och tar gärna initiativ och bidrar med egna idéer. Samtidigt som du vet att samarbete och att kunna kompromissa är viktigt. Du kommer att ha många interna stakeholders såsom våra programansvariga och talanger så du behöver kunna skapa förtroende där din roll blir att stötta och se möjligheter. Vi jobbar alla med populärkultur så vi tror att du har ett intresse för den typen av content vilket ofta leder till både spännande diskussioner och höga skratt.


Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar Discovery Networks med KIMM. Vi ser fram emot din ansökan med CV och Brev via www.kimm.se senast 2018-08-12.Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR  Urvalsprocessen återupptas och intervjuer påbörjas efter semestern, från och med vecka 33. Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Sanna Fridell (sf@kimm.se)

Glad sommar & välkommen med din ansökan!

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.