Marknadskommunikatör till Sveriges Kommunikatörer

Vi söker en Marknadskommunikatör som med marknadskommunikation vill bidra till att fler arbetsgivare ser värdet i att deras medarbetare är medlemmar i Sveriges Kommunikatörer.

Sveriges Kommunikatörer är en medlemsorganisation med 7 800 professionella kommunikatörer. Vårt uppdrag är att utveckla kommunikatörens roll och kompetens genom utbildningar, event, forskning och nätverk. Vi finns till för att kommunikatörer och kommunikation ska utvecklas och nå framgång för sina uppdragsgivare.

Nu söker vi en Marknadskommunikatör som ska synliggöra och göra vårt erbjudande mer tydligt för både medlemmarna och andra som behöver stöd i sitt arbete med kommunikation.

I rollen som Marknadskommunikatör får du aktivt och strukturerat kombinera strategi, praktiskt utförande och uppföljning. Du bygger professionell marknadskommunikation som bidrar till att fler arbetsgivare ser värdet i att deras medarbetare är medlemmar i Sveriges Kommunikatörer, kompetensutvecklar sig och köper våra tjänster. Tillsammans med kommunikationsansvarige har du ansvar för webbutveckling och förnyelsen av vår digitala kommunikation, att analysera, mäta och utvärdera för att öka våra konverteringar.

Du kommer främst att arbeta nära ansvariga för kommunikation, medlemsrekrytering och utbildning och ingå i vår affärsgrupp så att vår marknadsföring är i linje med vårt varumärke och våra mål. Vi är ett härligt gäng som sitter i fina lokaler i ett aktivitetsbaserat kontor i centrala Stockholm. Rollen rapporterar till Generalsekreteraren. I ditt ansvarsområde ingår även att marknadsföra medlemskapet i Sveriges Kommunikatörer vilket innebär att du även kommer att rikta kommunikation till studenter och andra målgrupper.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Strukturerat kombinera områdena strategi, praktiskt utförande och uppföljning
  • Ta fram marknadsplan, aktivitetsplan och samordna med övriga kommunikations- och medlemsaktiviteter utifrån förväntat resultat och mål
  • Driva kampanjer via sociala medier och webb som genererar konvertering och försäljning
  • Göra utskick till målgrupper enligt prioriteringar i marknadsplanen 
  • Samarbeta med kommunikationsansvariga om webbutveckling och förnyelse av samtliga digitala kanaler
  • Löpande mäta, utvärdera och analysera för att öka konverteringar
  • Ha övergripande koll på allt som kommuniceras i de olika kanalerna och säkerställa att skapa synergier

Om dig

Vi söker dig som har en examen inom marknadsföring eller kommunikation eller likvärdig utbildning på t ex Berghs eller IHM. Du är en skicklig skribent som samordnar så att material hänger samman med övergripande budskap i linje med verksamhetens mål. Du har tidigare erfarenhet av liknande roll där du ansvarat för marknadsföring och konvertering.

Dessutom bör du:

  • Ha god erfarenhet av sökoptimering och är van att hantera analysverktyg för att följa upp och optimera innehåll och genomslag.
  • Ha erfarenhet av att driva utveckling av webb och marknadsföring i sociala medier.
  • Kunna hantera Episerver, Illustrator, Power point, Photshop, InDesign, Google Analytic, Apsis och andra system och program som skapar en bra användarupplevelse.
  • Hantera det svenska och engelska språket mycket bra i såväl skrift som tal.

För att lyckas i rollen följer du upp arbetet gentemot målen och prioriterar utifrån det. Du tar ditt arbete och prestation på allvar genom att sätta högsta prioritet på att uppnå resultat och få arbete slutfört på ett strukturerat sätt. Vi ser att du som person är nyfiken, tar egna initiativ och kommer med nya idéer i samarbete med omgivningen. Du trivs med att skapa relationer och att etablera förtroende och nå inflytande hos människor.

Mer om tjänsten
Vi samarbetar med KIMM i denna rekrytering, för ytterligare frågor kontakta Rekryteringskonsult Sabina Axelsson på 0766-202942 eller sa@kimm.se

Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev senast 2018-08-10. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. På förhand tack!

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.