Marknadsdirektör Stampen Media

Som marknadsdirektör för Stampen Media har du det övergripande ansvaret för Stampen Medias marknadsföring i alla kanaler med fokus på det digitala. Du ska leda utveckling och implementering av varumärkesstrategi för våra nyhetsmedier. Kampanjer, event, sociala medier och PR är också en del av ditt uppdrag. Du driver vår marknadsföring i nära samarbete med redaktioner, försäljningsavdelningar och ansvariga för produktutveckling. Ett kärnuppdrag är att arbeta fram strategier för att locka nya prenumeranter, såväl digitalt som till de tryckta tidningarna. Ditt ansvar innefattar också att driva arbete med omvärldsanalys och att bevaka marknadstrender på nyhetsmedieområdet såväl i Sverige som internationellt.
 

Uppdrag och arbetsuppgifter

Som marknadsdirektör är du strategiskt ansvarig för att planera, kravställa/genomföra och följa upp aktiviteter och projekt ur ett 360-gradigt marknadskommunikationsperspektiv. Uppdraget gäller alla målgrupper ur ett varumärkesperspektiv – och du ska hantera alla tillgängliga kanaler.

Ditt fokus ska i alla lägen vara att modernisera, digitalisera och utveckla vår varumärkeskommunikation och -aktivering i alla plattformar. Att arbeta datadrivet och digitalt först i alla delar ska vara en självklarhet för dig.

Ditt uppdrag är direkt affärsstödjande och intäktsdrivande med ett långsiktigt varumärkesperspektiv.

Du jobbar med några av Västsveriges starkaste varumärken, tidningar som ofta har en mer än hundraårig historia men samtidigt verkar i en bransch som ligger i framkant av den digitala transformationen.

Du är chef för vår gemensamma marknadsavdelning och har ett övergripande budgetansvar. Du ingår i Stampen Medias ledningsgrupp. I nuvarande organisation har du tre till dig direktrapporterande chefer och cirka 25 medarbetare.

Din egen genomförandekraft, inspirera/få med andra och förmåga att få saker att hända är avgörande. Du ska inte bara leda och följa upp aktiviteter – utan till del också genomföra dem, ibland på egen hand, ibland tillsammans med andra.


Rapportering

Du rapporterar direkt till VD för Stampen Media.
 

Vem är du?

Du har en gedigen akademisk bakgrund. Du har erfarenhet från seniora marknadsföringsroller, där du kan visa upp framgångsrika resultat.

Erfarenhet från e-handel och/eller ledningsarbete med starka varumärken är meriterande.

Du är en person med självförtroende och en stark, dynamisk ledare. Du har en förmåga att driva utveckling och brinner för att pröva nya idéer och angreppssätt.


Övrig information

Placeringsort: Göteborg

Anställningsform: tillsvidareanställning

Tillträde: snarast eller efter överenskommelse

Intervjuer: ansök gärna i dag eftersom intervjuer genomförs löpande

Sista ansökningsdag: 4 maj


För frågor om tjänsten kontakta VD Johan Hansson, 031-624000, eller Personaldirektör Bengt Olsson, 031-624000.

Facklig kontakt: Dimce Storm, 031-624000.

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.