Market Analyst till BlueStep Bank

Vill du vara en del av vårt växande analysteam i ett nära samarbete med vårt marknadsteam? Då vill vi komma i kontakt med för dig och berätta mer!

BlueStep Bank är en engagerad och lösningsorienterad utmanare på lånemarknaden - vi ser stor potential i vår affär och utökar vårt analysteam för att möta marknaden där den är. På BlueStep har vi förstått vikten av analys och jobbar fokuserat för att förstå hur man på bästa sätt kan utveckla affären. Vill du driva din egen utveckling och vara med och påverka BlueSteps affär? 

Då ser vi gärna att du söker redan idag!

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=L-9xN6wzdgc[/embed]

Rollen är ny och arbetar nära både med analysteamet och det digitala marknadsteamet. Du kommer bland annat att jobba med webbanalys av våra digitala kanaler i syfte att nå bästa möjliga kundupplevelse och hög konvertering. Utifrån dina egna idéer och önskemål från verksamheten driver du proaktivt arbetet med mätning och analys. En viktig del i arbete är att förmedla dina analyser vidare ut i organisationen för att öka kunskapen och förståelsen för kundernas beteende och hur det påverkar vår affär.

Du arbetar löpande med att analysera våra besökares beteende i digitala kanaler för att tillsammans med det digitala marknadsteamet komma fram till förbättringar och förändringar. Utifrån dina analyser och sammanställningar görs prioriteringar av vidareutveckling och eventuella förändringar. Du kommer även att involveras i andra typer av analyser så som utveckling och uppföljning av DM (direktmarknadsföring) samt CRM-kampanjer på befintliga kunder.

Vem är du? 

Som person är du nyfiken, initiativrik med en start vilja att förstå, förenkla och förbättra för våra kunder. Du har en god samarbetsförmåga och är flexibel i ditt sätt att agera. Vidare ser vi att du är ansvarstagande, självgående och strukturerad med ett eget driv och engagemang. Nya idéer och infallsvinklar välkomnas hos oss och din vilja att ständigt utvecklas och förbättra våra analyser är naturlig drivkraft för dig.

Du har 2-3 års arbetslivserfarenhet och jobbar kanske som analytiker på ett företag i framkant gällande analys och digitala medier. Vi tror att du har relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis statistik, teknik, ekonomi eller motsvarande. Erfarenhet av programmering i SAS Base / Enterprise Guide, alternativt erfarenhet av SPSS eller SQL-programmering, samt Business Objects eller liknande rapporteringsverktyg (så som QlikView, Microsoft BI) eller likande är ett krav 

Tjänsten är placerad centralt i Stockholm och rapporterar till Analyschefen.

Erbjudande

Söker du ett företag som är i framkant och där kulturen präglas av entreprenörskap och engagemang. En utmanare i en traditionell bransch som växer och som ska fortsätta göra det. Då är kanske BlueStep något för dig. Hos oss får du möjlighet att arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet där din kunskap och ditt intresse för digitala medier kommer att påverka företagets framgång. Vi premierar nytänkande och för rätt person finns möjlighet till en riktigt spännande karriär!  

Om BlueStep 

BlueStep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna där BlueStep syftar till att hjälpa människor under den period som de av olika anledningar inte kan få lån av sin traditionella bank. Orsaken till att den traditionella banken säger nej kan vara att du inte har en fast anställningsform utan att du jobbar som tex vikarie eller projektanställd. Andra orsaker kan vara att du är egen företagare eller att du har fått en betalningsanmärkning t.ex. p.g.a. vårdnadstvist efter en skilsmässa eller glömd TV-avgift. Sedan starten 2005 har vi hjälp tiotusentals människor med lån genom att fokusera på individers framtida betalningsmöjligheter istället för historiska problem.

BlueStep Bank har funnits i Sverige sen 2005 och erbjuder främst bolån men även privatlån och sparkonton. I dagsläget har vi drygt 60 000 kunder och av dem är ca 16 000 bolånekunder. Vi är 200 anställda, varav 150 i Stockholm. Vi är ett multikulturellt företag och har bland vår personal en stor variation när det kommer till ursprung och bakgrund, vi har räknat till 26 olika nationaliteter inom bolaget. Vi har kontor i Stockholm, Oslo och Helsingborg. Marknadsavdelningen på BlueStep ansvarar övergripande för att driva kännedom och stärka varumärket samt driva inflödet av potentiella bolånetagare. Vidare ansvarar marknadsavdelningen för att kontinuerligt utvärdera och förbättra existerande kanaler men även att initiera nya. Läs gärna mer på: www.bluestep.se 

Intresserad?

 

I denna rekrytering samarbetar BlueStep med KIMM. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan med CV och personligt brev via 

 

senast 2017-08-06

. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail.

Om du har frågor kring tjänsten och processen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sanna Fridell på 

V.27-30 tar vi en paus i processen för semesterledighet. Vi återupptar därefter processen.

Varmt välkommen med dig ansökan!

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.