HowCom söker en digital strateg som doppar fingrarna i alla syltburkar

Har du alltid känt dig speciell, och litet annorlunda från dina analoga vänner? När de klagar på Facebooks nya layout så försöker du hitta förändringarna i algoritmen för ditt flöde, och du undrar vad varumärken tänker när de använder sin TVC när de annonserar på Youtube. Har de ingen koll på vad som ger effekt? För koll är något som är självklart för dig. Hur kan du annars ge kunden bästa möjliga lösningar på sina affärsutmaningar?


Och vilka är då vi, som så väl har identifierat dig?

HowCom är en mediebyrå och affärskonsultsbyrå, i ett. Vi hjälper våra kunder att utveckla sin affär inom ramen för medie- och kommunikation. Vi startade 2011/-12 och har idag växt till lite drygt 20 personer med ett 30-tal kunder i Sverige och Norden. HowCom ägs av personalen, och vi sitter centralt i Stockholm i nya lokaler på Engelbrektsgatan 5.

Efterfrågan på HowComs tjänster ökar, och därför stärker vi nu upp med mer kompetens inom ramen för digitalt, och det är en ganska stor ram. Det är nästan lättare att säga vad som inte är digitalt, än vad som är digitalt. Så du kommer inte arbeta med print (förutom hos digitala publicister då), TV (förutom online video då) eller radio (förutom poddar då), men allt annat ryms på vår digitala buffé som en naturlig del av den lösning som ligger i kundens bästa.

Resan vi har framför oss är en spännande sådan och vi söker dig som vill hjälpa till att leda den.

Du är inte längre i början av din karriär, utan kommit så långt att du betat av milstolpar som att krypa till korset för att du 1) överspenderat en kampanjbudget, 2) missat att tagga upp material, och 3) suttit i ett kundmöte med fel data i en rapport – och på något sätt ändå räddat kundrelationen. Du är trygg och van att ta egna initiativ och eget ansvar. Du är också noggrann, analytiskt lagd och trivs med att basera rekommendationer på stora mängder data. Du sätter din ära på spel i varje rekommendation du gör, och är inte rädd för att hugga i när det behövs något extra. Du kommer också jobba tight med Howcom Evolution som är vår kommunikations- och affärsutvecklingsben. Du vet, allt flyter ju ihop…
 

Nedan är vad vi gissar om dig:

  • Du har en utbildning inom marknadsföring, reklam, ekonomi eller systemvetenskap i ryggen

  • Du arbetar nu antingen hos ett medie eller en större byrå och vill ta nästa steg i din karriär

  • Du är prestigelös och gör ingen skillnad på fin- och fulgöra

  • Du har minst 3-5 års erfarenhet inom detta område

  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska, engelska och UTM

  • Du är nyfiken på den digitala utvecklingen och vad den betyder för marknadsföring

  • Du önskar du fick mer tid att lägga pusslet mellan konsumenters mediebeteende och dess konsumentresor

  • Du älskar att träffa nya människor och är galet trygg vid presentationer

  • Du tycker att Excel är den smidigaste miniräknaren som finns


På HowCom har vi en spännande plattform för att möta framtiden.

Låter detta som rätt plats för dig?
I så fall tycker vi att du ska höra av dig till vår digitalchef Thomas Westling.

Du når honom på thomas.westling@howcom.se och 070 717 1349

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.