Grafisk designer/copy writer

Som Grafisk Designer/Copy Writer formger du med hjälp av Scanias grafiska profil, mark-nadsmaterial för analogt och digitalt bruk. Dina prioriteringar, din planering och dina kreativa vägval gör du under ledning av vår kommunikationschef. Du blir en del av Scania Sveriges kommunikationsavdelning som är ett team bestående av sex medarbetare.


Arbetsuppgifter


På Scania Sverige kommer vi i större utsträckning att börja producera vårt egna kom­munikationsmaterial, allt ifrån mindre annonser, kundtidning till stora event. Därför sö­ker vi nu en Grafisk Designer/Copy Writer som kan bli den i vårt team som producerar materialet som både vi internt och våra återförsäljare efterfrågar. I denna roll kommer du att producera material från det visuella och copyn fram till färdiga original för tryck eller publicering. Du kommer därför att arbeta tätt ihop med alla de övriga i teamet. Då vi gär­na lyfter fram kundens perspektiv är det viktigt att du brinner för storytelling, både avse­ende formgivning och det skrivna ordet.
 



Sammantaget innebär rollen som Grafisk Designer/Copy Writer att du:

  • Själv kommer med idéer och förslag på medieval och format på briefade idéer
  • Formge vår kundtidning 4ggr/år
  • Skapar annonser, produktbroschyrer, presentationer och skriver copy/texter
  • Tar fram original till material på våra event
  • Stöttar våra egna återförsäljare med material
  • Kan ta emot en brief med tekniska beskrivningar
  • Skapar digitalt material som annonser, banners, bilder till inlägg på sociala media m.m.
  • Navigerar enkelt mellan redaktionellt och kommersiellt innehåll


Kvalifikationer


  • För att lyckas i rollen som Grafisk Designer/Copy Writer på Scania Sverige är du:
  • Självgående och van att projektleda dig själv.
  • En duktig skribent som har lätt för att formulera en idé eller story kärnfullt i skrift.
  • Briljant på att skapa säljande innehåll till digitala kanaler
  • Lösningsorienterad och du levererar alltid enligt tidsplan.
  • Strukturerad och noggrann.
  • Öppen för förändring och är intresserad av nyheter, trender och analyser om vår om­värld och framtiden.
  • Kan du även klippa enklare filmer samt arbeta med ljud (podcaster och liknande) är detta mycket meriterande.


Erfarenhet, kompetens och bakgrund


Vi tror att du har jobbat på reklambyrå, PR-byrå, contentbyrå eller en marknadsavdelning. Oavsett vilket är du nutidens storyteller. Vi ser även att du har arbetslivserfarenhet som originalare och/eller grafisk formgivare. Du bör även vara intresserad av våra fordon samt av en bransch i snabb teknisk utveckling.
 
Du har mycket goda kunskaper i InDesign, Illustrator, Photoshop och Powerpoint. Kun­skaper i Adobe Premiere Pro & After Effects är meriterande.
 
Arbetsprov kommer att genomföras i rekryteringsprocessen.


Ytterligare information


Kontakta gärna Jennifer Erdtman (Kommunikationschef Scania Sverige), +46 70 086 98 48, jennifer.erdtman@scania.com


Ansökan


Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Gör din ansökan via http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter.

I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till kandidatbokning@scania.com


OBS! Ange Scanias Job Id 20176481 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior (endast i word eller pdf-fomat). Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan.

Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.