Förstasidesredaktör till Dplay till Discovery Networks

Är du vass på att skriva säljdrivande och engagerande texter på digitala plattformar och vet hur du skapar konvertering? Är du nyfiken, framåt och engagerad och vill jobba på ett av Sveriges största mediehus då kan den här rollen vara helt rätt för dig!

Erbjudande
Varje dag inspirerar vi tittare med vårt innehåll och får dem att beröras, glädjas, skratta, inspireras eller lära sig något nytt. Hos oss på Discovery Networks får du möjligheten att växa i en spännande och utmanande miljö där starkt lokalt innehåll (Wahlgrens Värld, Sofias Änglar och Sommaren med släkten mfl.) mixas med internationella succéserier (ex. Grey’s Anatomy och Criminal Minds) och dokumentärer i världsklass

Hos oss blir du en del av marknadsteamet & rapporterar till Marketing Director. Tjänsten är en tillsvidaretjänst placerad på huvudkontoret på Rådmansgatan, mitt i Stockholm. 

Om rollen
Som Förstasidesredaktör för Dplay, Discovery Networks playtjänst, är du ansvarig för att vår tjänst känns attraktiv och att besökare och prenumeranter börjar titta på våra program. Ditt fokus kommer att vara på att paketera och framställa vårt innehåll på allra bästa sätt. Du skriver engagerande texter och rubriker och anpassar bildval så att vi på bästa sätt presenterar våra program till olika målgrupper både på tjänsten och via nyhetsbrev.

Du har förståelse för hur man bygger flöden och skapar aktivering beroende på var kunden är i sin kundresa. Du optimerar mot interna KPI’s såsom konvertering, aktivitet och churn med målet att öka antalet tittare och få våra besökare att stanna längre och titta mer.

Du kommer ha ett nära samarbeta med planeringsavdelningen och våra projektledare om vilket innehåll som ska marknadsföras samt med våra utvecklare för att ge feedback på produktförbättringar och säkerställa att nya funktioner implementeras. 
 
Exempel på arbetsuppgifter:

  • Skapa attraktiva och engagerande bilder, rubriker och texter för Dplay

  • Ansvara för text och bild till våra nyhetsbrev

  • Ha förståelse för målgrupp och kundresa för att driva titt och prenumeranter

  • Följa utfallet, förstå samband samt kunna ta action tillsammans med planeringsavdelningen på vad som kan förbättras för att skapa resultat

Vi söker dig som har:

  • Relevant eftergymnasial utbildning inom ex. digital kommunikation, marknad eller media

  • 2-3 års erfarenhet av liknande roll, webbredaktör eller motsvarande från ex. media, mode eller nyhetsredaktion

  • Mycket goda kunskaper i att uttrycka dig i skrift på svenska

  • God kunskap i engelska då det är vårt koncernspråk

  • Erfarenhet av att arbeta och publicera i CMS

  • Goda kunskaper av Illustrator och Photoshop för att ex. kunna beskära och formatanpassa

  • Erfarenhet av Apsis, Get a Newsletter eller liknande

  • Meriterande med kunskap av Adobe Campaign Manager och Adobe Analytics

Om dig
För att du ska trivas och lyckas i rollen tror vi att du mår bra i en miljö där det är högt tempo där du snabbt kan växla mellan uppgifter för att nå dina mål. Våra besökares upplevelse är i fokus och här får du ett stort eget ansvar för att göra den så attraktiv som möjligt. Din roll är viktig och du kommer att ha flera interna kontaktytor så att du trivs med att samarbeta kommer vara avgörande för att vi gemensamt skall nå vårt mål. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Vi jobbar med populärkultur så vi tror att du har ett intresse för den typen av innehåll.

Om Discovery Networks
Discovery Networks Sweden är landets nästa största kommersiella mediahus omfattar bland annat tv-kanalerna Kanal 5, Kanal 9, Discovery Channel, Eurosport samt D-play en av Sveriges snabbast växande onlineplattformar med 1,7 miljoner startade strömmar per vecka. Discovery Networks Sweden ägs av Discovery Inc (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) som är världsledande inom verklighetsbaserad tv-underhållning och som når över 3 miljarder tittare i drygt 220 länder

Intresserad? I den här rekryteringen samarbetar Discovery Networks med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och Brev via www.kimm.se senast 2018-09-18. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så sök redan idag! Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Sanna Fridell (sf@kimm.se)

Välkommen med din ansökan!

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.