Digital manager till Santander Consumer Bank

Ta chansen att söka denna spännande roll i en modern bankorganisation där du har stora utvecklingsmöjligheter!

Santander Consumer Bank utvecklas ständigt i takt med omvärldens förändringar. Med fokus på innovation, kundupplevelse och fortsatt digitalisering finns ambitionen att alltid ligga i framkant. Just nu satsar Santander Consumer Bank på att utveckla sitt marknads- och kommunikationsarbete och kommer med detta att rekrytera ytterligare kompetenta och engagerade medarbetare!

Ett digitalt team är under uppbyggnad och till en helt ny roll söker vi nu en Digital Manager till kontoret i Stockholm.

Om rollen

Du har som Digital Manager ett övergripande ansvar för Santanders digitala plattformar (direkt till konsument). Fokus ligger på att säkerställa kundupplevelsen och kundresan genom att kontinuerligt utveckla, förbättra våra kanaler. Du kommer leda det digitala teamet som består av en Web analyst, en Webb conversion leader och en Web Editor. Tillsammans kommer ni att ansvara för försäljning direkt till konsument och driva de digitala frågorna med syfte att skapa en stark kundupplevelse för bankens kunder. Du tillhör marknad, rapporterar till vår marknadchef och har ett brett och nära samarbete med många internt (kommersiella avdelningar, IT Operations mfl).

Exempel på arbetsuppgifter

  • Driva de digitala frågorna inom företaget, säkra effektiva digitala kanaler som ger en både stark kundupplevelse och lönsam försäljning. 
  • Leda det digitala teamet och säkra daglig monitorering och kontinuerlig datadriven utveckling
  • Agera produktägare för webbplats, internetbank och appar.
  • Utveckla plan för sökinvesteringar i linje med marknad- och säljstrategier.
  • Som del av marknadsavdelningens ledningsgrupp bygga företagskultur och ett tillväxtorienterat och kundfokuserat ”mindset”.
  • Utbildning och erfarenhet

  • Relevant utbildning inom marknadsföring/kommunikation.
  • Minst tre års erfarenhet av digital marknadsföring på strategisk nivå.
  • Ett par års erfarenhet av att framgångsrikt leda team.
  • Solid digital kompetens och erfarenhet av att skapa positiv kundupplevelse och tydliga resultat med effektiva digitala upplägg och anpassad kommunikation.
  • Erfarenhet av att agera kravställare externt såväl som internt.
  • God analytisk, UX och teknisk förmåga - erfarenhet av GA /CMS verktyg och erfarenhet av hur kommunikation och användarupplevelsen skapar affärsvärde 
  • God presentationsförmåga på svenska och engelska/ i tal och skrift. 
  • Vem är du?

    För att lyckas i rollen har du både ett strategiskt öga och förmåga att genomföra. Du har gedigen kunskap inom det digitala området, kännedom om hur olika digitala kanaler samverkar och förstår vad som krävs för att skapa resultat och effekt. Vi tror att du har en analytisk förmåga som du kombinerar med ett affärstänk och förståelse för kundupplevelse. Du trivs att agera i förändring och är van att möta och leverera på högt uppsatta mål. Din förmåga att leda, motivera och inspirera är uppskattad och du trivs som allra bäst när du får möjlighet att samarbeta.

    Om företaget

    Santander Consumer Bank är en del av Banco Santander, som är en av världens största finansiella koncerner och näst största banken i Eurozonen mätt i marknadsvärde. Banken finns idag representerad i 45 länder och Santander har under de senaste tio åren utsetts till världens bästa bank tre gånger. 

    Santander Consumer Bank har idag 450 000 kunder i Sverige och erbjuder sparkonto, privatlån, fordonsfinansiering, betal- och kreditkort och delbetalning i butik. Santander Consumer Bank har kontor i nya fräscha lokaler i Solna Gate och har 370 medarbetare i Sverige. Banken är en filial till Santander Consumer Bank AS med huvudkontor i Norge.

    Ansökan 

    I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvariga rekryteringskonsulter Camilla Waernelius (cw@kimm.se) eller Sanna Fridell (sf@kimm.se) alternativt på 08-555 290 00.

    Vi ser fram mot att få din ansökan med CV & personligt brev via www.kimm.se senast 2017-08-16. Urvalet påbörjas under vecka 33.

    Varmt välkommen med din ansökan!

    Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.