Digital Manager till Löfbergs

Löfbergs erbjuder en spännande roll i ett av Nordens största familjeägda kafferosterier. Vill du vara med och driva och forma morgondagens digitala Löfbergs och bli en del av vårt team?

Som Digital Manager får du ett koncernövergripande ansvar för att utveckla och driva varumärket Löfbergs digitala närvaro med syfte att öka synlighet, kontinuitet och relevans för vår prioriterade målgrupp. Rollen är ny, vilket innebär en stor möjlighet till påverkan både gällande innehållet i tjänsten där du kommer arbeta nära Brand Manager, Product Manager och med stöd av lokala resurser i respektive dotterbolag. Du rapporterar till Brands- & Product Development Director.

Som Digital Manager ansvarar du för Löfbergs digitala marknadsstrategi som ska ligga i linje med den övergripande marknadsstrategin och affärsstrategin. Rollen kräver ett stort intresse för Löfbergs affär i nära samarbete och samverkan med affärsområdeschefer och säljorganisation. Rollen innefattar ett budgetansvar. Huvudsakliga ansvarsområden:

  • Löfbergs digitala marknadsstrategi
  • Digital branding av Löfbergs produkter och koncept
  • Löpande digital kommunikation och digitala plattformar
  • Löfbergs webbshop

Vi ser att du har en erfarenhet från arbete med digital marknadsföring och har en god digital kunskap och förståelse. Vi ser det som fördelaktigt om du har erfarenhet av arbete med externa partners gällande digitala marknadsinvesteringar och har du kunskap eller förståelse för FMCG - snabbrörliga konsumentvaror – är det en fördel, men inget krav. Erfarenhet från en internationellt säljorganisation är meriterande. Du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift.

Som person är du nyfiken och intresserad, har en hög energinivå och lätt att ta till dig ny kunskap. Du är handlingskraftig och har förmågan att arbeta både strategiskt som operativt. Du har en förmåga att skapa goda relationer såväl internt som extern där du även kan agera en tydlig beställare mot partners/leverantörer. Du drivs av digital utveckling och följer marknadstrender och har en god omvärldsbevakning.

Låter det som en intressant och utvecklande möjlighet? Vänligen ansök via www.mercuriurval.se (ref.nr SE- 12159). Vi önskar din ansökan senast den 29 aug. Frågor besvaras av ansvariga konsulter på Mercuri Urval, Nicklas Jungander, 019 – 19 68 05 och Carl Pauly, 019-19 68 06.


Sökord: Digital Manager, Digital Specialist, Marketing specialist, SEM-Specialist, Projektledare,, Project manager Digital, Production Manager, Online Project Manager, Content manager, FMCG, Digital Marketing.

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.