Digital Content Producer till KPMG

Vi söker en Digital Content Producer som har ett särskilt intresse för näringslivsfrågor och är en skicklig skribent med stort intresse och fallenhet för text och kommunikation.

KPMG jobbar för att göra skillnad och förbättra framtiden för våra kunder. Vi drivs av att förmedla affärsmässiga insikter och erbjuder branschspecifika och kvalificerade tjänster inom revision, skatt, rådgivning och ekonomiservice. Genom vårt globala nätverk är vi ett av världens ledande kunskapsföretag med 174 000 specialister i 155 länder. I Sverige har vi stark lokal förankring med 1 700 medarbetare på 60 orter. 

Är du en Digital Content Producer som har ett särskilt intresse för näringslivsfrågor? Då vill vi gärna veta mer om dig!

Rollen
I rollen som Digital Content Producer är du redaktör för KPMG:s externa kanaler och har ett redaktionellt ansvar för kpmg.se, samt KPMG:s närvaro i sociala medier. Du är specialist i den digitala världen och utvecklar gärna strategier och processer för att sen operativt genomföra planen. Du är van motpart och beställare till externa byråer.

För att lyckas i rollen är du också en vass skribent som kan stötta verksamheten i kommunikationsfrågor. Känner du dig dessutom bekväm i ekonomivärlden och vill kommunicera budskap kring detta har du ett försprång. Du är van projektledare som vet hur du driver projekt från idé till avslut; upprättar projektplaner, planerar och leder projektarbetet effektivt mot uppsatta mål.

Tjänsten är placerad vid KPMG:s kontor i Arenastaden i Solna med viss tid även på citykontoret på Vasagatan i Stockholm. Du rapporterar till chefen för extern kommunikation och kommer att arbeta i tätt samarbete med hela kommunikationsavdelningen. Tillsammans med ett professionellt team ska du bidra till att KPMGs varumärke och relationer med kunder och samarbetspartners bibehålls och stärks.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Driva, förvalta och utveckla KPMG:s digitala kanaler inkl. sociala medier
  • Planera och producera innehåll till företagets digitala kanaler inkl sociala medier
  • Analysera och kommunicera trafik, innehåll och användarbeteenden
  • Årligen upprätta en arbetsplan samt budget för det egna området
  • Ingå i företagsprojekt där din specialistkompetens efterfrågas

Din bakgrund

Du har minst 3–4 års praktisk arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter och gärna från en större organisation med globalt säte. Du har en bred och djup kunskap om webb och sociala medier och ett stort intresse för utvecklingen inom området. Givetvis hanterar du det svenska och engelska språket flytande i såväl tal som skrift, och du är van vid att arbeta mot skarpa deadlines. Du är troligen utbildad inom digital kommunikation från Berghs, Hyper Island, IHM eller motsvarande. (En ekonomexamen i grunden passar också fint.)

Vi behöver en duktig skribent som har stort intresse och fallenhet för text och kommunikation. Vi ser gärna att du har övergripande förståelse för hur man attraherar, engagerar och konverterar kunder via exempelvis SEO, SEM och sociala media. Du har även kunskap och förståelse för trafik/konverteringsanalys och utvärdering, kan dra slutsatser och göra rätt prioriteringar framåt med hjälp av t.ex. Google Analytics. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med rörlig bild och kanske podcasts är det mycket meriterande.

Som person tror vi att du är en kommunikativ relationsbyggare och prestigelös. Du är en van att på ett strukturerat sätt driva dina projekt från start till mål, är nyfiken och har en stark drivkraft och passion för digital kommunikation.

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot din ansökan via www.kimm.se senast 2018-08-28. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Urvalsprocessen återupptas och intervjuer påbörjas efter semestern, från och med vecka 34. Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Sabina Axelsson (sa@kimm.se).

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.