Customer Experience Manager till ICA Banken

Vill du verka i en bransch som genomgår en stor förändring och på en bank med stora tillväxtplaner? Då har vi en spännande roll på enheten Varumärke & Kommunikation där du ska säkerställa att ICA Banken utvecklar arbetet med en kundupplevelse i världsklass.

ICA Banken startade sin verksamhet 2001 och ingår i ICA Gruppen. Denna tjänst är stationerad på ICAs huvudkontor i Solna och rapporterar direkt till Marknadschefen.

Rollen

Som Customer Experience Manager får du vara med och utforma och bygga upp en ny roll. Med det krävs att du är självgående och en genomförare – samtidigt som du ska få med dig hela organisationen. Du fungerar som en operativ resurs med konsument- och kundupplevelse i fokus. Du stöttar hela verksamheten i att öka mognadsgraden kring ett kundorienterat arbetssätt med fokus på att skapa branschens nöjdaste kunder. Denna tjänst är stationerad på ICAs huvudkontor i Solna. Du rapporterar direkt till Marknadschefen och ingår i avdelningen för Varumärke och Kommunikation.

Delar av arbetsuppgifterna

  • Operativt ansvarig för att initiera, driva och genomföra initiativ som driver mot ICA Bankens övergripande målbild/vision för kundupplevelse
  • Representera kundens röst i alla projekt som påverkar kundupplevelse
  • Initiera organisatoriska förändringsbehov för kundupplevelse och kunddrivet arbetssätt
  • Initiera och planera initiativ och aktiviteter som stärker kundupplevelse och projektleda tvärfunktionella team som jobbar mot gemensamma mål
  • Tillsammans med analytiker förstå kund och kundbehov, identifiera analyser och förankra i organisationen
  • Initiera och fascilitera kundresor – arbeta tvärfunktionellt men också involvera kunder
  • Kommunicera och förankra kring kundupplevelsen

Vem är du?

För att lyckas i rollen brinner du för kunden och vill bidra till ett kundorienterat mindset. Du är mycket intresserad av den digitala utvecklingen och ser möjligheterna som det ger. Som person är du nyfiken och initiativtagande med hög energi och stort driv, samtidigt som du har en stor portion tålamod. Du behöver vara bra på att skapa förtroende genom att engagera och leda andra i förändring och genom att skapa gott samarbete och arbetsklimat, eftersom det är då vi når våra gemensamma mål. För att få ihop allt detta är du en självgående person som vill driva din egen utveckling och samtidigt bidra till andras utveckling.

Din kompetens

  • Högskoleutbildning inom relevant område t ex marknad, ekonomi eller försäljning.
  • Van vid att arbeta i en stor koncern som präglas av en dynamisk och snabbrörlig miljö med en stor bredd av arbetsuppgifter.
  • Lång erfarenhet av CX. Erfarenhet av att ha arbetat med kundupplevelse, genomfört kunddriven förändring i företag.
  • Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
  • Hög digital mognad och van kravställare/beställare mot IT
  • Analytisk förmåga med erfarenhet av att sätta upp och analysera mätningar och insiktsarbete.
  • Erfarenhet av projektledning och/eller ledarskap och förändringsledning.

Mer om tjänsten

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Bjerkelius 08-555 290 00 eller på mejl ab@kimm.se. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se så snart som möjligt dock senast 2018-08-05. Vi har inte möjlighet att emot ansökningar via mail.

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.