Content Marketing Specialist till Amesto AccountHouse

Nu söker vi en Content Marketing Specialist! Rollen är helt ny och vi söker dig som är kreativ, proaktiv och bra på att driva projekt självständigt.

Amesto AccountHouse är idag en av de största Norden-baserade redovisningsbyråerna. Vi etablerades 2004 och är en del av Amesto-koncernen.

Vi erbjuder tjänster inom lön- och personaladministration, redovisning, HR, etableringstjänster, rådgivning mm.

Våra kunder är allt från små ägarledda bolag till stora koncerner och internationella bolag. Hos oss gör vi ingen skillnad på storlek på kund utan alla våra kunder är lika viktiga. 

 

Vi är ett stort nordiskt bolag som tillhör en global koncern men trots det så har vi familjekänslan kvar. Hos oss finns en stark teamkänsla, där vi alla hjälps åt och i rollen som Content Marketing Specialist kommer du att samarbeta med oss alla och rapportera till VD.


Rollen

Rollen som Content Marketing Specialist är bred och du driver själv dina projekt. Tillsammans med våra säljare formar och utveckla du vår nyetablerade marknad- och säljavdelning. Vi är en stor grupp inom marknad i den nordiska koncernen och vi samarbetar över landgränserna för att skapa den bästa lösningen för våra kunder. Men även om vi är många så är det bara du som i dagsläget blir ansvarig för marknad i Amesto AccountHouse Sverige.


Exempel på arbetsuppgifter

  • Skapa innehåll till web, kampanjer bloggar och sociala medier
  • Ta fram manus, redigera och skapa video
  • Löpande mäta, utvärdera och analysera kanaler, leads, trafik etc.
  • Arbeta med SEO
  • Ta fram marknadsplan, aktivitetsplan och samordna med övriga avdelningar resultat och mål
  • Planera, driva, koordinera och följa upp marknads- och kommunikationsaktiviteter


Om dig

Du älskar att jobba med text och att förvandla komplexa frågor och ibland tunga texter, till något inspirerande och levande. Hos oss får du jobba med allt från webb, SEO, bloggar, e-mail kampanjer, sociala medier till video. Du gillar att berätta och skapa historier och texter som gör att redovisning, lön och HR får den uppmärksamheten de förtjänar. För det är spännande det vi gör, det måste alla få veta!

Du har en relevant utbildning och ett par års arbetslivserfarenhet av en roll inom marknad, kommunikation och sociala medier. Du trivs med att vara självgående, har ett högt driv och en förmåga att få saker att hända. Du är proaktiv och van vid att sätta dina egna mål.


Mer om rollen

Vi erbjuder ett stimulerande arbete tillsammans med härliga kolleger i ett trevligt kontor på Södermalm i Stockholm. Vi ser gärna att du som person är med och utvecklar vår affär tillsammans med oss.

Vi ska vara ”An awesome place to work”. Vi går till jobbet varje dag för att hjälpa våra kunder att förenkla sin verksamhet, så de kan använda tiden till det som verkligen är viktigt, både på jobbet och i livet. Hos oss blir du uppmanad att ställa massor med frågor, för vi menar att det är de bra frågorna som driver oss, våra kunder och verksamheten vidare framåt. Vi satsar långsiktig på vår personal, vilket genererar karriärmöjligheter för de anställda, allt i takt med att bolaget växer.


Nu måste du ju ansöka!

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM.

Kontakta gärna Rekryteringskonsult Sabina Axelsson på 08-555 290 00 eller sa@kimm.se om du har frågor.

Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev senast 2018-08-29. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. På förhand tack!

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.