Communication Manager till Miljonlotteriet

Vi söker en Communication Manager som tycker att drömmar och att göra skillnad i samhället låter som en intressant kombination och genom det, öka kännedomen om vårt varumärke på marknaden. Med ett både strategiskt och operativt arbete får du vara med på en spännande kommunikationsresa. Kan detta vara du? Skicka in din ansökan så hoppas vi att just du är vår perfekta matchning!

Vad får du göra hos oss som Communication Manager? 
Hos oss får du möjlighet vara med och utveckla, underhålla och följa upp Miljonlotteriets varumärkeskännedom, preferens och attityder i nära samarbete med Marketing & Sales Director. Du kommer leda och fördela arbetet på kommunikationsenheten så att ett agilt arbetssätt kan bedrivas. Det ingår också att vara med och organisera och säkerställa så att kommunikationsarbetet, både till potentiella kunder och lojalitetsdrivande åtgärder, utvecklas, genomförs och följs upp samt att försäljningsmaterial tas fram till de olika försäljningsenheterna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är:

  • Ansvarig för kostnadsbudget, personal och kommunikationsenhetens processer
  • Säkerställa att enheten har ett agilt arbetssätt och leda teamet i deras vardag
  • Ansvar för Miljonlotteriets varumärkesarbete (vision och position) och mediestrategi tillsammans med Sales & Marketing Director (SMDC) samt uppföljning av varumärkets KPI:er
  • Utveckla och underhålla vår kommunikationsstrategi och koncept samt säkerställa att dessa följs
  • Digitalisera och segmentera vår kommunikation i nära samarbete med CRM-ansvarig
  • Miljonlotteriets PR – strategi samt kriskommunikation
  • Social mediestrategi och säkerställa att engagemang skapas i vårt varumärke
  • Internkommunikation och utveckling av vårt intranät

Vem hoppas vi att du är? 
Miljonlotteriet har nyligen gjort en omorganisation där Marknads- och försäljningsavdelning slagits samman, där denna roll är en mycket viktig pusselbit. Vi hoppas att du är en person som har förmåga att göra affärsmässiga prioriteringar, är lösningsfokuserad och följer trenderna för kommunikation. Du är prestigelös, genuint intresserad av vår affär och vårt syfte samt har förmågan att inspirera andra genom ditt sätt att kommunicera. Du motiveras av att skapa goda resultat tillsammans med andra, samtidigt som du har förmågan att driva eget arbete och vågar fatta egna beslut.

I den här rollen är det Marketing & Sales Director du rapporterar till och du ingår i marknads-och försäljningsavdelningen på 15 personer. Du har enhetsansvar för kommunikationsavdelningen med fyra personer (Creative Director, Art Director, Webbredaktör och Marknadskommunikatör). Ledarskapet är öppet och transparent där medarbetaren har frihet under ansvar. Tjänsten är placerad i Mölnlycke.

Vårt erbjudande
Miljonlotteriet eftersträvar god lönsamhet, men aldrig på bekostnad av etiska värden. Utöver ett riktigt roligt jobb, får du en extra dimension genom att du är med och gör skillnad i samhället eftersom du tillsammans med alla medarbetare bidrar till ett betydande överskott till vår ägare IOGT-NTO-rörelsen. 

På företaget har vi en härlig laganda, det är ett glatt gäng med bra stämning och en arbetsplats där många väljer att stanna länge. Totalt är vi cirka 60 personer på kontoret i Mölnlycke. Viktiga värderingar är att man som medarbetare ska vara: Kundfokuserad, Engagerad, Framåtsträvande och Affärsmässig.

Kort om oss 
Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta spelföretag. Vi erbjuder skraplotter via prenumeration, online och i butik samt bingo och andra förströelsespel digitalt. Visionen är att Miljonlotteriet ska berika människors vardag. Miljonlotteriet ägs av IOGT-NTO-rörelsen och tillsammans har vi en dröm att ingen ska behöva växa upp i en värld med missbruk. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO-rörelsens arbete. Sedan år 2000 har vi bidragit med mer än 2,1 miljarder kronor. Vill du läsa mer om oss så klicka in dig här: www.miljonlotteriet.se

Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. KIMM arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns KIMM i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Vi vill ha din ansökan senast 2018-08-26. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller vår rekryteringsprocess både personlighetstester och intervjuer. Vi jobbar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till Linda Tjäder på linda.tjader@wise.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.