Communication and Marketing Manager

Tycker du det att marknadsföring och kundfokus låter som en intressant kombination och vill du hjälpa ett av nordens ledande relocationbolag, att öka kännedomen om varumärket på marknaden? Genom ett både strategisk och operativt arbete kan du få vara med på en spännande kommunikationsresa. Ett arbete som innebär internationella kontakter och ett perspektiv på koncernnivå. Känner du dig träffad så skicka in din ansökan via länken, så hoppas vi att just du är vår perfekta matchning!

Vad får du göra hos oss som Communication and Marketing Manager? 
Vi har funnits i 25 år och har gjort många betydelsefulla insatser för både enskilda människor och våra kunder! Detta behöver vi nu hjälp att förmedla vidare så att fler får kännedom om vårt viktiga arbete. Som Communication and Marketing Manager hos oss får du möjligheten att arbeta på koncernivå, framförallt med vår externa kommunikation och allt vad det innebär, parallellt med ett stort fokus på kundsegment och analyser.

Några noga utvalda arbetsuppgifter som du kommer att få stimuleras av: 

  • Du får ansvara för den externa kommunikationen tillsammans med marknaderna internationellt
  • Skapa och driva information med hjälp av LinkedIn, mail, seminarier, kundmöten och mässor
  • Producera produktblad, prislistor, presentationsmaterial och tryckt material genom din grafiska förmåga
  • Följa upp, analysera och presentera uppföljning av bolagets fakturering
  • Genomför marknadsanalyser, konkurrensanalyser, affärsområdesanalyser och allmän spaning
  • Identifiera nya kunder och säkerställ att kundlistorna är uppdaterade
  • Skapa relevant innehåll och förmedla det sedan vidare i relevanta kanaler
  • Arrangera och skapa teman för seminarier, kan vara både lunch och frukostseminarier
  • Utveckla kundaktiviteter som främjar cross-sales mellan våra produkter inom Sverige och internationellt
  • Produktion och genomförandet av verksamhetsplaner

Vem hoppas vi att du är? 

Rollen är en nysatsning och vi hoppas därför att du är en person som är flexibel och lösningsfokuserad. Vi tror att det är viktigt att du är prestigelös, genuint intresserad av våra produkter och har förmågan att inspirera andra genom ditt sätt att kommunicera. Förhoppningsvis motiveras du av att driva ditt egna arbete och vågar fatta egna beslut. Vi blir extra glada om du kommer in med en härlig energi som kan spridas vidare till våra kollegor och att vi gemensamt kan bibehålla en härlig stämning på kontoret.

Vi hoppas att du är en erfaren inom marknadsområdet och har mellan 2–5 år arbetslivserfarenhet. Du har minst en YH inom marknad/kommunikation. Du behärskar obehindrat svenska och engelska. Du är en fena på Indesign och Officepaketet, med fokus på Powerpoint.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder möjligheten att få komma in i en utmanande och kommersiell roll med en hög grad av autonomi, där du kommer att göra skillnad. Du får arbeta i en positiv, ambitiös och tillväxtorienterad miljö. Du kommer att arbeta i en professionell, innovativ och växande internationell organisation som sätter kunden i centrum för sin verksamhet. Arbetet innefattar resor i både Sverige och internationellt, framförallt till Spanien och Finland. Tjänsten är placerad i centrala Göteborg och man rapporterar till VD.

Kort om oss 
Key Relocation och BBi Communication är en företagskoncern med två varumärken. KEY Relocation grundades 1993 och erbjuder flyttlösningar för internationella företag och deras anställda. Deras expertis ligger i en ”end-to-end-hantering”. Allt sker under ett och samma tak med endast en kontaktpunkt. På så vis hjälper de HR-avdelningar att kostandsspara i form av tid och för den administration som arbetet innefattar och inte minst för den helhetsservice och expertis som de besitter. De har varit delaktiga i över 40 000 flyttar, in och ut ur de nordiska länderna. KEY Relocation erbjuder lösningar inom destinationstjänster, Global Mobility Services, Immigration Services, Move Management, interkulturell kommunikation och företagsadministration. De har filialer i Sverige, Finland, Danmark, Norge och Spanien.

BBi Communication är ett interkulturellt kommunikationsföretag, som erbjuder språkutbildning, interkulturellt ledarskapsprogram, interkulturell utbildning och översättningstjänster. De har funnits sedan 1986 och bedriver verksamhet i samtliga fem världsdelar. Uppdraget är att underlätta för enskilda, grupper och organisationer att bli framgångsrika i en internationell miljö.

Låter detta intressant?

I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. KIMM arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns KIMM i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Linda Holmberg är ansvarig för processen och kommer att vara på semester mellan 2 februari och 13 februari. Du kan därmed vänta dig återkoppling efter den 13 januari. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta min kollega Lisa Bäckson på 0765–259011. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi vill dock ha din ansökan senast 2018-02-28. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller vår rekryteringsprocess både personlighetstester och intervjuer.

Varmt välkommen med din ansökan!

Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.