Boxer söker en Digital Sales manager

Vill du arbeta i en bransch i en stark förändringsresa, där kundernas krav och förväntningar ständigt ändras? Då tror vi du skulle trivas hos oss på Boxer. 

Boxer TV-Access AB (Boxer) är en av Sveriges största tv- och bredbandsleverantörer. Vi har cirka 500 000 abonnenter inom TV, bredband och telefoni. Vår TV-lösning bygger på marknätet och internet, medan våra bredbands- och telefonitjänster levereras genom öppna fibernät. Boxer är en del av Com Hem Group. Vill du arbeta i en bransch i en stark förändringsresa, där kundernas krav och förväntningar ständigt ändras? Då tror vi du skulle trivas hos oss på Boxer. Vi vill leverera enkla och relevanta tv-, bredbands- och telefonilösningar. Och vi vill vara bäst på att göra det. Vi tror att vårt intresse för svenskarnas medievanor är en nyckel till vår fortsatta framgång. Att ständigt sträva efter en bra kundupplevelse är något som i ordets rätta bemärkelse genomsyrar vår verksamhet och vårt dagliga arbete.

Till Boxers digitala avdelning söker vi nu en Digital Sales manager. Rollen är placerat på huvudkontoret på Kungsholmen. Tjänsten är ett vikariat med start i augusti och sträcker sig åtminstone till oktober 2018.

Om jobbet

Som Digital Sales manager blir du en nyckelperson på Boxers digitala avdelning. I rollen ansvarar du för den digitala försäljningsbudgeten och fokus ligger på att operativt driva nyförsäljning, mer- och uppförsäljning. Tillsammans med dina kollegor bär du det operativa ansvaret för all försäljning, marknadsföring samt innehåll i digitala kanaler och den digitala kundupplevelsen.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Driva relevant trafik till Boxers digitala plattformar samt arbete med att driva försäljningen från externa portaler.
  • Ansvara för den digitala försäljningen på boxer.se samt genom våra portaler. En del av arbetet innebär också att uppdatera information med erbjudanden och priser i de externa portalerna.
  • Arbeta nära avdelningens konverteringsexpert och innehållsansvarig samt övriga teamet med att optimera den digitala försäljningen.
  • Ta fram försäljningsrapporter och identifiera potentiella nya möjligheter.
  • Öka försäljningen och intaget av nya kunder från köpta och ägda kanaler
  • Din profil

       

    Du har minst 3 års erfarenhet av att jobba med försäljning ”hands-on” i digitala kanaler och är van att driva trafik, självklart med försäljningen i fokus. Du har en relevant utbildning och det är meriterande om du tidigare arbetat inom telecom- eller bredbandsbranschen. För att trivas i rollen är du en resultatorienterad teamplayer som är van vid, samt trivs med att arbeta mot uppsatta mål. Du har en prestigelös personlighet med ett starkt eget driv. Som person tycker du om att ha ansvar och samarbeta i grupp. För att lyckas hos oss är du resultat- och målinriktad och har en positiv personlighet med ett genuint intresse för försäljning och webb. Du tycker om siffror och förstår den nya tekniken och medielandskapet.  Du är en van beställare, såväl mot intern personal så som mot externa leverantörer. Du är positiv, utåtriktad och ser möjligheter där andra ser problem.

    Vi erbjuder

    Ett fartfyllt och spännande företag med ett starkt varumärke som har kunden i fokus. Du ingår i en framåtlutad miljö i en spännande bransch där det sker stora förändringar. Du sitter tillsammans med drivna, engagerade och generösa kollegor i nyrenoverade lokaler på Kungsholmen i Stockholm.

    Mer om tjänsten

    I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Paola Banegas på pb@kimm.se. Ansökningar tas inte emot via e-mail utan endast via kimm.se/ledigatjanster. Urval görs löpande varför vi önskar din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt men absolut senast 14 augusti. Varmt välkommen med din ansökan!

    Skicka din ansökan till med rubrikraden Dagens Media Jobb.