Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Zound Industries väljer Mediacom

Mediacom ska hjälpa Zound Industries med medieplanering och strategi.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 18 Oktober 2018, 11:24
Uppdaterad: 18 Oktober 2018, 11:24

Ämnen i artikeln:

Mediacom

Mediacom och tf vd Marie Melin vinner uppdraget för Zound Industries. Foto: Press

Svenska Zound Industries startade 2008 och fokuserar på användarcentrerad design och innovativ teknik som säljs under varumärken som Urbanears, Marshall headphones och Adidas headphones.

Nu har bolaget valt mediebyrån Mediacom som ska hjälpa till med lokala marknadsstrategier, medieplanering och köp.

- Zound har gett oss förtroendet att bli deras nya partner och vi kan inte vara stoltare. De är ett superspännande och framgångsrikt företag med stora planer för framtiden. Detta är ett uppdrag där vi verkligen får användning av hela vår expertis och även får visa styrkan i vårt globala nätverk, säger Marie Melin, vice vd på Mediacom, i ett pressmeddelande.

Nina Gillsvik, marketing director, key markets för Zound Industries:

- Vi är väldigt glada över att, med hjälp av vår nya partner, ta vår mediestrategi och våra varumärken till nya höjder.

Ämnen i artikeln:

Mediacom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.