Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Zlatankampanjen vinner guld

Publicerad: 20 April 2016, 16:48
Uppdaterad: 20 April 2016, 16:50

Forsman & Bodenfors tar hem guldägget i PR.


Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsGuldägget

Forsman & Bodenfors tar hem guldägget i PR för sin kampanj "805 Million Names" med Zlatan Ibrahimovic. Kampanjen är för United Nations World Food Programme och ska upplysa om svälten i världen.

Motiveringen till vinsten lyder: "I kommunikation väger vi ständigt möjligheter mot risker. Vi måste kunna lita på att en fotbollsstjärna ska göra mål och ta av sig matchtröjan. För det är bara så han kan hjälpa 805 miljoner människor som ingen pratar om, att bli det enda som vi pratar om. Resultatet när det fungerar? Gåshud. Och när Zlatan tittar på ett guldägg så speglar sig guldägget i Zlatan."

VINNARE PR

Guldägg:      "805 Million Names"/ United Nations World Food Programme/ Forsman & Bodenfors

Silverägg:          "An album from the deep wild woods"/ John Moose/ Marcus Sjögren

                         "The Singing Sailor"/ Svenska Freds- och Skiljedomsföreningen/ Åkestam Holst

                         "Abused Emojis"/ BRIS/ Garbergs

Diplom:             "Business Like A Swede"/ TCO/ ANR BBDO

                         "Don´t Drink and Dive"/ Trygg-hansa/ Prime

                         "First Person Lover"/ Björn Borg/ Garbergs

                         "Ekoeffekten"/ Coop/ Forsman & Bodenfors

                        "Slow Down GPS"/ If Skadeförsäkring/ Forsman & Bodenfors                              

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsGuldägget

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.