Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Zlatan tar guldet

GULDÄGGET. Den visuella identiteten för Zlatan Ibrahimovics varumärke A-Z belönas med ett guldägg.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 04 Maj 2017, 21:40
Uppdaterad: 04 Maj 2017, 21:44

Ämnen i artikeln:

Guldägget

Happy Forsman & Bodenfors vinner guld för Zlatans A-Z.

Det är i kategorin Identitetsdesign som designbyrån Happy Forsman & Bodenfors står bakom det vinnande bidraget för A-Z.

Juryns motivering lyder: ”En identitet som grep tag och övertygade. Inte bara för sin uppenbara och sympatiska enkelhet, men för att det mänskliga fick ta plats. För att den personliga resan är viktigare än varumärket, för att ambition är viktigare än produkt. Och för att vikten av ett starkt varumärke ändå är så uppenbar.”

 

Samtliga vinnare i Identitetsdesign

Guldägg

Happy Forsman & Bodenfors/ ”A-Z – namn och visuell identitet”/ Zlatan Ibrahimovic & Varner

 

Silverägg

Gunlab/ ”Dramaten Bergmanfestivalen 2016”/ Kungliga Dramatiska Teatern

Stockholm Design Lab/ ”Market Art Fair”/ Market Art Fair

Bold NOA/ “Pontus in the Air”/ Pontus Frithiof, Mario Moroni

Bedow/ “Terri Timely”/ Terri Timely LLC

 

Diplom

Bold NOA/ ”EQT Ventures”/ EQT Ventures

DDB Stockholm/ “Visuell identitet Försvarsmakten”/ Försvarsmakten

Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.