Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Zlatan tar guldet

Publicerad: 4 Maj 2017, 21:40
Uppdaterad: 4 Maj 2017, 21:44

Happy Forsman & Bodenfors vinner guld för Zlatans A-Z.

GULDÄGGET. Den visuella identiteten för Zlatan Ibrahimovics varumärke A-Z belönas med ett guldägg.


Ämnen i artikeln:

Guldägget

Det är i kategorin Identitetsdesign som designbyrån Happy Forsman & Bodenfors står bakom det vinnande bidraget för A-Z.

Juryns motivering lyder: ”En identitet som grep tag och övertygade. Inte bara för sin uppenbara och sympatiska enkelhet, men för att det mänskliga fick ta plats. För att den personliga resan är viktigare än varumärket, för att ambition är viktigare än produkt. Och för att vikten av ett starkt varumärke ändå är så uppenbar.”

 

Samtliga vinnare i Identitetsdesign

Guldägg

Happy Forsman & Bodenfors/ ”A-Z – namn och visuell identitet”/ Zlatan Ibrahimovic & Varner

 

Silverägg

Gunlab/ ”Dramaten Bergmanfestivalen 2016”/ Kungliga Dramatiska Teatern

Stockholm Design Lab/ ”Market Art Fair”/ Market Art Fair

Bold NOA/ “Pontus in the Air”/ Pontus Frithiof, Mario Moroni

Bedow/ “Terri Timely”/ Terri Timely LLC

 

Diplom

Bold NOA/ ”EQT Ventures”/ EQT Ventures

DDB Stockholm/ “Visuell identitet Försvarsmakten”/ Försvarsmakten

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev