Byråer
Zlatan kan vinna The One Show
Publicerad: 11 april 2016, 08:39
Uppdaterad: 11 april 2016, 08:56
Forsman & Bodenfors dominerar The One Show.
Sedan tidigare är flera svenska byråer vidare till final i den internationella reklamtävlingen The One Show. När de sista finalisterna nu presenteras i kategorierna Branded content, Radio och PR, har tre svenska byråer chans till vinst.
Bland finalisterna finns Prime, Garbergs och Forsman & Bodenfors. Störts chans till vinst i The One Show bland svenskarna har Forsman & Bodenfors, för sina kampanjer för Volvo Trucks och FN:s ”world food programme”.
Den internationella reklamtävligen The One Show ses som en av världens mest prestigefulla reklamtävlingar och avgörs i New York varje år.
Här är samtliga svenska finalister i de sista kategorierna:
Branded content
Forsman & Bodenfors / Volvo Trucks / Look Who’s driving
Forsman & Bodenfors / United Nations World Food Programme / 805 Million Names (2 nomineringar)
Garbergs / Björn Borg / First Person Lover
PR
Prime / Trygg-Hansa / Don’t Drink and Dive (2 nomineringar)
Forsman & Bodenfors / United Nations World Food Programme / 805 Million Names