Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Zlatan kan vinna The One Show

Publicerad: 11 April 2016, 08:39
Uppdaterad: 11 April 2016, 08:56

Forsman & Bodenfors dominerar The One Show.


Ämnen i artikeln:

Zlatan IbrahimovicThe One Show

Sedan tidigare är flera svenska byråer vidare till final i den internationella reklamtävlingen The One Show. När de sista finalisterna nu presenteras i kategorierna Branded content, Radio och PR, har tre svenska byråer chans till vinst.

Bland finalisterna finns Prime, Garbergs och Forsman & Bodenfors. Störts chans till vinst i The One Show bland svenskarna har Forsman & Bodenfors, för sina kampanjer för Volvo Trucks och FN:s ”world food programme”.

Den internationella reklamtävligen The One Show ses som en av världens mest prestigefulla reklamtävlingar och avgörs i New York varje år.

Här är samtliga svenska finalister i de sista kategorierna:

 

Branded content

Forsman & Bodenfors / Volvo Trucks / Look Who’s driving

Forsman & Bodenfors / United Nations World Food Programme / 805 Million Names (2 nomineringar)

Garbergs / Björn Borg / First Person Lover

 

PR

Prime / Trygg-Hansa / Don’t Drink and Dive (2 nomineringar)

Forsman & Bodenfors / United Nations World Food Programme / 805 Million Names

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.