Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Zenith startar ny byrå i Sverige

Zenith växlar upp i kampen om mediemarknadens digitala pengar. Nu lanserar nätverket varumärket Performics på den svenska marknaden.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Publicerad: 29 Mars 2016, 08:59
Uppdaterad: 29 Mars 2016, 09:07

Ämnen i artikeln:

Zenith

Performics är inriktat på performance marketing och kommer framförallt att arbeta med SEO, SEM, data och programmatic.

Byråns arbete ska ledas av värvningen Marika Snellman, tidigare ansvarig för sök på Omnicom Media Group.

Anna Hjalmarsson, vd på Zenith, säger i ett pressmeddelande:

– Efter några otroligt starka år med fokus på Zenith, lanseras nu Performics under Marika Snellmans ledning. Vi är så otroligt glada att vi rekryterat Marika. Alla vi som är i branschen vet hur otroligt svårt det är att rekrytera rätt och erfaren kompetens till den här typen av tjänster, så vi är ju överlyckliga över att ha Marika hos oss.

Performics har idag knutit till sig fyra medarbetare, men ambitionen är att bli fler.

– Det är en stor utmaning men också roligt att lansera Performics i Sverige. Performics är ju väldigt starka internationellt och är ju rankade på topp-30 listan över de bästa sökbyråerna i världen. Nu skall vi fokusera på att bygga vårt erbjudande till att bli ett av de ledande i Sverige, säger Marika Snellman i pressmeddelandet.

Zenith är en del av Publicis-bolaget Vivaki, som även rymmer mediebyrån Starcom.

Performics blir en konkurrent till bland annat Dentsu Aegis-byrån Iprospect som de senaste åren har uppvisat en kraftig tillväxt.

Ämnen i artikeln:

Zenith

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.