Gå direkt till textinnehållet

Zenith startar ny byrå i Sverige

Zenith växlar upp i kampen om mediemarknadens digitala pengar. Nu lanserar nätverket varumärket Performics på den svenska marknaden.

Performics är inriktat på performance marketing och kommer framförallt att arbeta med SEO, SEM, data och programmatic.

Byråns arbete ska ledas av värvningen Marika Snellman, tidigare ansvarig för sök på Omnicom Media Group.

Anna Hjalmarsson, vd på Zenith, säger i ett pressmeddelande:

– Efter några otroligt starka år med fokus på Zenith, lanseras nu Performics under Marika Snellmans ledning. Vi är så otroligt glada att vi rekryterat Marika. Alla vi som är i branschen vet hur otroligt svårt det är att rekrytera rätt och erfaren kompetens till den här typen av tjänster, så vi är ju överlyckliga över att ha Marika hos oss.

Performics har idag knutit till sig fyra medarbetare, men ambitionen är att bli fler.

– Det är en stor utmaning men också roligt att lansera Performics i Sverige. Performics är ju väldigt starka internationellt och är ju rankade på topp-30 listan över de bästa sökbyråerna i världen. Nu skall vi fokusera på att bygga vårt erbjudande till att bli ett av de ledande i Sverige, säger Marika Snellman i pressmeddelandet.

Zenith är en del av Publicis-bolaget Vivaki, som även rymmer mediebyrån Starcom.

Performics blir en konkurrent till bland annat Dentsu Aegis-byrån Iprospect som de senaste åren har uppvisat en kraftig tillväxt.

Fredrik Svedjetun

Publicerad 2016-03-29 08.59Uppdaterad 2016-03-29 09.07

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: