Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Zenith positionerar om

Publicerad: 23 April 2012, 04:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:25

Mediebyrån Zenith genomför ett globalt ompositioneringsarbete, som man kallar "Live ROI".


Ämnen i artikeln:

Zenith MediaZenith

Zenith kallar sig sedan några år tillbaka för "The ROI Agency", ett försök att visa att de alltid sätter kundernas avkastning i centrum.

Nu vill mediebyrånätverket, som ingår i Publicis, förstäka positionen med namnet "Live ROI", en positionering som rullar ut på de 74 marknaderna byrån verkar på i dag, måndag.

– Vi var den första mediebyrån som satte ansvar i centrum för allt vi gör och vår vår banbrytande expertis inom det området har drivit på vår framgång, säger Steve King, Zeniths globale chef, i ett pressmeddelande.

Tanken är att kunderna nu ska kunna få samma mätbarhet på sin roi – men i realtid. I samband med detta lanserar Zenith en rad nya produkter och tjänster inom research och analys, skriver bolaget i pressmeddelandet.

Zenith är en av världens största mediebyråer på det globala planet men i Sverige är byrån en relativt liten spelare.

Efter att man tappade storkunden L'Oreal till PHD tvingades byrån nyligen att göra sig av med tre tjänster, som flyttades till systerbyrån Starcom.

Martin Schori


Ämnen i artikeln:

Zenith MediaZenith

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.