Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Zenith får aknekund

Publicerad: 15 Mars 2011, 08:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Galderma, som bland annat säljer aknemedlet Basirom, lämnar Mindshare för Zenith.


Galderma anlitade mediebyrå för första gången år 2007, då man skulle börja marknadsföra sig mot slutkund. Valet föll då på Mindshare.

Men nu lämnar bolaget Group M-byrån för Zenith.

– Vi vann uppdraget lokalt och kommer att leverera tjänster till dem på nordisk nivå, säger Laszlo Palincsar, vd på Zenith.

Galdermas medieköp har legat under 10 miljoner kronor brutto de senaste åren, men 2010 ökade de till runt 15 miljoner, enligt Sifo Reklammätningar.  Nyligen fälldes en reklamfilm för Basiron av Reklamombudsmannen.

Zeniths Laszlo Palincsar, som tillträdde förra året, kan också glädja sig åt att Stockholmskontoret nyligen kammade hem andraplatsen i "Global ROI Excellence Award”, en tävling bland alla Zenith-kontor i världen.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.