Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Yamaha Music väljer Shout

Publicerad: 12 November 2013, 14:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:56

Shout ska göra Yamaha Musics julkampanj.


Ämnen i artikeln:

Shout

Det är Yamaha Music i Skandinavien som valt Shout som ny kreativ partner inför klaviaturtillverkarens julkampanj, som kretsar kring digitalpianon.

Målet är att stärka Yamahas varumärke samt att nå ut bredare i sociala medier.

I samband med detta lanseras ett nytt digitalt koncept som tagits fram i samarbete med X-Com.

– Ett digitalpiano är en perfekt julklapp och en fantastisk investering för framtiden. Det är otroligt spännande att få arbeta med en av världens största instrumenttillverkare, säger Frida Bresander, projektledare på Shout, i ett pressmeddelande.

Julsatsningen görs tillsammans med 4Sound som är en av Yamahas största återförsäljare.

Kampanjen lanseras i december och kommer att gå på Facebook.

Arbetsgrupp Shout

Projektledare: Frida Bresander

Produktionsledare: Jeanette Åberg

Art Director: Calle Österberg

Copywriter: Pontus Caresten

Original: Johanna Levin

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Shout

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.