Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Yamaha Music väljer Shout

Shout ska göra Yamaha Musics julkampanj.

Dante Thomsen


Publicerad: 12 November 2013, 14:44
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:56

Ämnen i artikeln:

Shout

Det är Yamaha Music i Skandinavien som valt Shout som ny kreativ partner inför klaviaturtillverkarens julkampanj, som kretsar kring digitalpianon.

Målet är att stärka Yamahas varumärke samt att nå ut bredare i sociala medier.

I samband med detta lanseras ett nytt digitalt koncept som tagits fram i samarbete med X-Com.

– Ett digitalpiano är en perfekt julklapp och en fantastisk investering för framtiden. Det är otroligt spännande att få arbeta med en av världens största instrumenttillverkare, säger Frida Bresander, projektledare på Shout, i ett pressmeddelande.

Julsatsningen görs tillsammans med 4Sound som är en av Yamahas största återförsäljare.

Kampanjen lanseras i december och kommer att gå på Facebook.

Arbetsgrupp Shout

Projektledare: Frida Bresander

Produktionsledare: Jeanette Åberg

Art Director: Calle Österberg

Copywriter: Pontus Caresten

Original: Johanna Levin

Ämnen i artikeln:

Shout

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.