Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Wrigley väljer Brandecho

Publicerad: 18 december 2014, 11:38
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:18

Brandecho vinner Wrigley som ny nordisk kund efter en pitch.


Fem byråer deltog i upphandlingen, som syftade till att hitta en ny kommunikationsbyrå för framförallt varumärkena Extra och Skittles.

En månad senare är det klart att uppdraget går till Brandecho.

– Vi står inför ett otroligt händelserikt 2015 med inträde i en ny kategori och mycket spännande som händer även på tuggummi, säger Susanna Liljeblad, marknadschef för Wrigley i Norden, i ett pressmeddelande.

– För detta behöver vi en stark samarbetspartner som förstår utmaningarna i butik för en impulskategori som tuggummi, och som kan hjälpa oss att ta fram nya, vassa kampanjer och lyfta dessa såväl i butik som digitalt. När vi träffade BrandEcho kändes det helt rätt från start.

Linda Häggkvist, vd på Brandecho, tycker att Wrigleys ambitioner lirar perfekt med byråns inriktning.

– För oss är det här ett glädjerus. Det känns  helt enkelt som en perfekt matchning, och vi är så glada över förmånen att inleda det här samarbetet nu med skarpt läge redan från första veckan, säger hon i pressmeddelandet.

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp Wrigley:

Susanna Liljeblad; Marketing Director Nordic, Jeanette Ammilon; Brand Manager, Preben Owren; Brand Manager, Katarina Szostak; Jr Brand Manager, (pitchen leddes av byråvalsrådgivare Max Aperia; Sveriges Annonsörer).

Arbetsgrupp Brandecho:

Björn Levin; kundansvarig projektledare, Magnus Färnström; Art Director, Linda Häggkvist; strateg, Emilie Idengren; produktionsledare, Nina Mårtensson och Marcus Eriksson; grafiska formgivare.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev