tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

WPP på rätt köl

Publicerad: 24 augusti 2010, 08:39
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:41

Kraftigt ökad vinst tillskrivs de amerikanska och engelska marknaderna.

Ämnen i artikeln:

WPP

DT

Dante Thomsen


WPP Group, världens största reklam- och informationsnätverk, ökade sin vinst med 36 procent för första halvan av 2010 jämfört med 2009, rapporterar The Guardian

Det är framför allt marknaderna för traditionell reklam i USA och Storbritannien som har återhämtat sig.

– Politiker, journalister, ekonomer, analytiker och investerare oroar sig fortfarande för att nedgången ska bli värre men enligt oss är det mest troliga scenariot en långsam tillväxt. Återhämtningen kommer dock att ta lång tid och krisen i Europa kan komma att eskalera, säger en talesperson för WPP till The Guardian.

I WPP Group ingår bland annat reklambyrån Ogilvy & Mather Worldwide, pr-byråerna Hill & Knowlton och Burson-Marsteller samt mediebyrån Mindshare. WPP:s vinst för första halvan av 2010 ligger på 224 miljoner pund före skatt.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev