Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

WPP på rätt köl

Kraftigt ökad vinst tillskrivs de amerikanska och engelska marknaderna.

Dante Thomsen


Publicerad: 24 Augusti 2010, 08:39
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:41

Ämnen i artikeln:

WPP

WPP Group, världens största reklam- och informationsnätverk, ökade sin vinst med 36 procent för första halvan av 2010 jämfört med 2009, rapporterar The Guardian

Det är framför allt marknaderna för traditionell reklam i USA och Storbritannien som har återhämtat sig.

– Politiker, journalister, ekonomer, analytiker och investerare oroar sig fortfarande för att nedgången ska bli värre men enligt oss är det mest troliga scenariot en långsam tillväxt. Återhämtningen kommer dock att ta lång tid och krisen i Europa kan komma att eskalera, säger en talesperson för WPP till The Guardian.

I WPP Group ingår bland annat reklambyrån Ogilvy & Mather Worldwide, pr-byråerna Hill & Knowlton och Burson-Marsteller samt mediebyrån Mindshare. WPP:s vinst för första halvan av 2010 ligger på 224 miljoner pund före skatt.

Ämnen i artikeln:

WPP

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.