Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Workshop gör om Stadiums butiker

Publicerad: 21 Mars 2016, 16:55
Uppdaterad: 21 Mars 2016, 16:57

Stadium byter ut sitt butikskoncept och det blir Workshop som får uppdraget. "Vi är ödmjuka inför uppgiften", säger Workshops vd Kristofer Wanselius.


Ämnen i artikeln:

WorkshopStadium

I samband med Stadiums 30-årsfirande 2017 ska sportjätten uppgradera hela sitt butikskoncept. Efter en byråpitch föll valet på Workshop.

Workshops uppdrag är att ta fram ett nytt butikskoncept och design, samt utveckla den digitala upplevelsen i Stadiums 160 butiker.

– Det här känns fantastiskt, för oss som jobbar med retail är Stadium en förebild. Det handlar om att ta en titt på hela Stadiums DNA och ta hänsyn till förändringar och vad som händer inom branschen. Vi börjar med ett blankt papper och går igenom allt. För oss på Workshop är detta ett prestigeuppdrag och vi är ödmjuka inför uppgiften, säger Kristofer Wanselius, vd på Workshop.

Först ut att uppgraderas är den allra första Stadiumbutiken på Sergelgatan i Stockholm.

– Workshop har tack vare sitt långa samarbete med Nike mycket gedigen erfarenhet av såväl retail, som sportmarkanden. Nästa generations butikskoncept bygger mycket på integrationen mellan digitalt och det fysiska och där har Workshop bevisat att de ligger i framkant, säger Karl Eklöf, vd på Stadium, i ett pressmeddelande.

Workshop har funnits sedan 1979 och har drygt 180 medarbetare inom retailstrategi, butikskoncept och kundmöten, fördelat på kontor i Stockholm, Helsingfors och Amsterdam.

Arbetsgrupp

Klara Wistam – Head of Consulting

Thomas Bergqvist – AD 

Anna Mossklint – Operativ Projektledare

Mattias Schedvin – Senior Retail Strateg 

Maria von Euler – Creative 

Jenny Askenfors – Inredningsarkitekt 

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

WorkshopStadium

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.