Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

WordOn vinner Cylinda och Mäklarhuset – i konkurrens med storbyrå

Publicerad: 26 September 2013, 06:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:33

Stefan Mahlstein, grundare av WordOn, målar upp bilden av ett skiftbyte i mediefabriken.


Den digitala mediebyrån WordOn har sedan tidigare bland andra Halebop, Avanza Bank och Re:member card på kundlistan.

Nu har byrån även vunnit Cylinda och Mäklarhuset som kunder, i konkurrens mot en större, internationell mediebyrå.

Stefan Mahlstein, grundare av WordOn, förklarar Cylindas och Mäklarhusets beslut att lägga uppdragen på WordOn med att företagen ska fokusera på det digitala.

– En del av förklaringen är att de har valt att gå i digital media primärt, det andra är att vi numera är kända för att generera bra avkastning på det vi gör, säger Stefan Mahlstein till Dagens Media, och fortsätter:

– Vi är också helt transparenta med resultatet, och bra på att förhandla priset med publicisterna.

Tror du att vi kommer att få se en förflyttning av digitala pengar från traditionella mediebyråer till mindre specialister?

– Ja, det är jag helt övertygad om, mycket för att de traditionella mediebyråerna inte kan det digitala ordentligt. De behandlar digitalt som tv och print, de gör det lätt för sig, och det ger helt enkelt inte bra resultat för kunderna.

Stefan Mahlsteins byrå har varit igång i snart fyra år, och har idag fem anställda. Omsättningen beräknas i år uppgå till 6 miljoner kronor.

– Vi är fortfarande små, men vi växer stadigt, säger Stefan Mahlstein.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.