Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Wonderleap & Eight tappar vd

Publicerad: 28 April 2014, 10:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:39

UPPDATERAD. Reklambyrån Wonderleap & Eights vd Klas Tjebbes slutar.


Klas Tjebbes blir istället vd för fotbollsklubben FC Rosengård. Han berättar för Dagens Media att han har varit engagerad i fotboll och just FC Rosengård under många år.

– Jag har suttit i styrelsen tidigare och jag har också barn som spelar i klubben. Dessutom har jag ett stort samhällsengagemang och FC Rosengård ser fotbollen som en del av samhället och driver flera samhällsbyggande projekt, bland annat ett med syfte att hjälpa ungdomar ut i arbetslivet och ett projekt i Afrika som heter Football for Life, säger Klas Tjebbes.

Klas Tjebbes har jobbat inom reklambranschen i 25 år. Han har bland annat varit vd för McCann Malmö, som sedermera blev Eight. Det senaste året har han varit vd för Wonderleap & Eight, som bildades efter en sammanslagning i början av 2013.

Hur känns det att lämna reklambranschen?

– Det känns märkligt, spännande och lite nervöst. Jag känner stor tacksamhet för allt jag fått vara med om och allt roligt jag haft i reklambranschen.

Klas Tjebbes lämnar Wonderleap & Eight 31 maj. Från och med 1 augusti ska han vara på plats till 100 procent på FC Rosengård.

Att Klas Tjebbes slutar på byrån innebär samtidigt att han säljer sina ägarandelar till de övriga ägarna – Albin Wendel, Björn Lindén, Lars Larsson, Martin Johansson, Anna Nordström Carlsson och Christian Godden.

Hur stor ägarandelen är samt storleken på köpeskillingen vill inte Klas Tjebbes berätta.

Byråns arbetande styrelseordförande Anna Nordström Carlsson tar nu tillfälligt över som vd, under tiden som rekryteringen av en ny vd pågår.

Klas Tjebbes kommer inte att vara inblandad i rekryteringen av sin ersättare.

Vad vill du se hos en ersättare?

– Nu är inte det min sak att säga. Men jag tror att den som ägarna väljer kommer att ha kraft framåt. Jag tror att det har gått bra för oss för att vi är förändringssnabba och förändringsvilliga, och det vill man så klart att en ny vd ska vara också.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.