Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Wonderleap & Eight startar ny byrå

Publicerad: 23 Oktober 2013, 12:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:30

Reklambyrån Wonderleap & Eight drar igång sponsringsbyrån Anew tillsammans med Gustaf Hultberger och Fredrik Byrfors.


Gustaf Hultberger har tidigare jobbat som kreatör och ad, både i Sverige och i Köpenhamn. Fredrik Byrfors har tidigare jobbat inom Bonnier.

Sponsringsbyrån ska komplettera Wonderleap & Eight, berättar vd:n Klas Tjebbes.

– Gustaf och Fredrik har ett bra och intressant upplägg för hur man kan aktivera varumärken på ett sätt som ligger utanför den traditionella marknadskommunikationen. Det gör att vi kan närma oss marknaden på ett annat sätt, säger Klas Tjebbes.

Vilka fördelar ser du med en byrå som aktiverar varumärken via CSR och sponsring?

– En del handlar om hur vi kan ge marknaden ett nytt erbjudande, och en del handlar om att CSR blir allt viktigare för företag. Det gäller att inte bara kommunicera, utan också att göra saker.

Till en början ska Anew sitta i Wonderleap & Eights lokaler. Målet är att bli lönsamma från start.

–  Vi satsar gemensamt i det nya bolaget. Inom ett år hoppas jag att byrån kan ha några fler medarbetare.

Anew har idag inga uppdrag, men ska jobba både med Wonderleap & Eights kunder och ha egna kunder.

– Vi sätter bolaget på banan nu, men vi är redan i gång med gemensamma projekt.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.