Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

William Grant & Sons väljer Edelman

Byrån börjar jobba löpande med varumärkena Hendrick´s Gin, Tullamore Dew och Glenfiddich från april.


Publicerad 2012-04-19 12:18
Uppdaterad 2016-05-31 12:07

Ämnen i artikeln:

Edelman

Dela artikeln:

– Efter nio månaders jävlar anamma har vi nu det självförtroende och den vind i seglen vi behöver för att växa till oss, säger Linda Waxin, vd på Edelman Stockholm.

Edelman Stockholm har sedan Linda Waxin tillträdde som vd i augusti 2011 genomgått stora förändringar. Fyra personer har rekryterats och fyra till är på väg in. Nu börjar de jobba med nya kunder, däribland tre av William Grant & Sons största varumärken inom whisky och gin.

- De valde oss efter pitchen för att de gillade våra idéer. Dessutom är vi båda familjeföretag, så det kändes som en perfekt match, säger Linda Waxin.

Edelman består idag av elva personer och planerar att rekrytera fyra-fem personer till inom en snar framtid.

- Vi har sedan årsskiftet börjat jobba med tiotalet nya kunder, däribland Starbucks och Wrigley. Detta har gjort att vi kan växa på konsumentsidan och rekrytera fler, vilket har varit mitt mål sedan jag tillträdde, säger Linda Waxin.

Matilda Niang

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.