Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Webbys till Farfar och DDB

Publicerad: 4 Maj 2010, 13:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Nedlagda byrån Farfar tog hem två Webbys. Se de svenska vinnarna här.


Svenska byråer hade skrapat ihop 14 nomineringar i Webby Awards reklamtävling. DDB Stockholm stod för fem av dem medan Åkestam knep fyra nomineringar.

Den numera nedlagda Aegis-byrån Farfar skulle dock bli den största vinnaren med två Webbys, en för sin enorma Nokiaskylt, i kategorin ”Mobile and experience marketing”, samt en för kampanjen Comviq Lånekompis, i ”Rich media: Promotional”-kategorin.

DDB Stockholm gick dock inte hem tomhänta. Tvärtom. Byrån vann två publikpris och en Webby för prisbelönta ”Rolighetsteorin”, i kategorierna ”Online guerilla & innovation” samt ”Online campaigns”.

Åkestam Holsts fyra nomineringar gav en Webby: för Pridekampanjen ”How Hetero”, i kategorin ”Rich media: Non-profit/educational.

Philips reklamfilm "Carousel", regisserad av svensken Adam Berg, skulle även denna gång prisas, med en Webby i filmkategorin.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.