Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Web Guide Partner öppnar i Malmö

Publicerad: 24 Januari 2018, 15:43
Uppdaterad: 24 Januari 2018, 15:44

Linus Larsson.

Digitala fullservicebyrån expanderar och rekryterar ny agency director.


Dagens Media har tidigare skrivit att byrån Web Guide Partner förvärvade sökföretaget Relevant Traffic och samtidigt inledde en omorganisation. Senare förkunnade byrån även att de planerade en USA-lansering.

Några år senare står det nu klart att den digitala fullservicebyrån öppnar kontor i Malmö. Med expanderingen Web Guide Partner stärka sin närvaro i södra Sverige, där de redan i dag har aktiva samarbeten med bland annat Ikea och CDON. 

– Vår etablering i Malmö handlar först om att stärka samarbetet med våra befintliga kunder i Malmö och Helsingborg, där vi via en ökad närvaro kan ge dem betydligt bättre stöd och hjälp, säger Niklas Flisberg, vd på Web Guide Partner, i ett pressmeddelande.

Samtidigt värvar byrån också Linus Larsson, senast på Global Online Traffic Manager på Thule Group. 

– Inte bara Malmö, utan hela Öresundsregionen med Lund, Helsingborg och Köpenhamn inräknat, är en entreprenörs- och e-handelsbubbla som är oerhört spännande att jobba med. Att WGP väljer att göra satsningen med mig är såklart en jättestor ära och utmaning, kommenterar Linus Larsson.

Om Web Guide Partner:

Nominerade till Årets byrå 2016, och har 34 anställda på kontor i Stockholm och Malmö.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.